Beugels vallen uit tijdens de galop

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Beertjex

Beugels vallen uit tijdens de galop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-14 19:20

Hallo bokkers :D

Ik heb echt een probleem met de galop. Altijd in galop gaan mijn beugels uit, dan komt namelijk omdat ik in galop mijn hakken niet uitdruk en wat naar voren zit. Hebben jullie tips om mijn benen beter te strekken en hakken uit te drukken?

barnekip

Re: Beugels vallen uit tijdens de galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 19:25

Hoi,

Het is een veel voorkomend probleem en je moet het gevoel eenmaal krijgen. Het is inderdaad een kwestie van hakken uitdrukken.

Je moet jezelf als het ware lang maken. Het is een kwestie van veel oefenen en er komt echt een dag dat je het onder de knie gaat krijgen. Ook goed achterover zitten en niet voorover leunen werkt ook

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 19:26

Heb je het al een keer geprobeerd met een gaatje korter?

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 19:30

Of goede beugelblokjes voor meer grip?

PollyKnollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 19:48

Ik heb altijd geleerd dat ik alle energie naar mn steigbeugels moet doen.
Werkte voor mij goed, alleen in het begin wilde ik nog wel gaan staan, nu is dat minder :)
Verder ooit iets gehoord over onderrug bol maken, dat werkt ook goed tijdens doorzitten.

En misschien proberen je knieën te ontspannen?
suc6!

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 19:50

Je kan ook beugelblokjes nemen die schuin lopen heb je meer grip.
Denk in de galop elke keer dat je op je kont moet blijven zitten dan zit je ook niet zo ver naar voren.
En inderdaad je hakken uitdrukken en je kan proberen je beugels gaatje korter te doen of daar de oplossing ligt.

Beertjex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-14 21:36

Bedankt voor de tips, ik ga het morgen meteen uitproberen ;)

Alicia2u

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 06:39

de beste manier om je beenligging te verbeteren is het staan in de beugels. Op die manier leer je de juiste druk op de beugel te herkennen. Probeer zo rechtop mogelijk te staan, dus geen verlichte zit. Het helpt om een halstertouw om de hals van je paard te doen om je in het begin te helpen met de balans.
Oefen in alle gangen, uiteindelijk kun je gaan lichtrijden in galop om vervolgens steeds meer passen te blijven zitten.

Rene_vt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 13:05

Had dezelfde probleem.
Het maakte niet uit hoe kort de beugels waren, verloor er wel eentje bij het (aan)galopperen.
Ze moeten natuurlijk ook niet zo lang zijn dat je hakken niet kan uitdrukken.
Blijf oefenen dan gaat het hopelijk steeds beter en gemakkelijker.

Siimone_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 13:08

Misschien heb je je beugels wat te lang? Anders moet je het eens proberen met de beugels iets korter.

WorthTheWait

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 13:13

Ik heb dit heel lang gehad met mijn nieuwe paard, hij galopeerde heel groot voor mijn gevoel en was moeilijk in galop te houden. Klem je misschien omdat je je paard in galop wilt houden? Of trek je je benen op? Het is belangrijk om helemaal te ontspannen. Heel moeilijk in het begin, maar als je jezelf tijdens het rijden dwingt om ontspannen te zijn en dit oefent, heb je kans dat het een stuk beter gaat.

Beertjex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-14 12:36

WorthTheWait schreef:
Ik heb dit heel lang gehad met mijn nieuwe paard, hij galopeerde heel groot voor mijn gevoel en was moeilijk in galop te houden. Klem je misschien omdat je je paard in galop wilt houden? Of trek je je benen op? Het is belangrijk om helemaal te ontspannen. Heel moeilijk in het begin, maar als je jezelf tijdens het rijden dwingt om ontspannen te zijn en dit oefent, heb je kans dat het een stuk beter gaat.

Het komt idd denk ik omdat ik nu als verzorgpaard een fries heb sinds een paar weken. Ik heb het probleem ook alleen maar als ik op haar rij. Het is al wel vermindert nu ik een aantal van jullie tips opgevolgd heb! ;)

Art_ofLiving

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 16:21

Ik gebruikte altijd schuine rubberen beugelblokjes die me hierbij erg hielpen. :) Hoe liggen je benen? Misschien iets meer naar voren in combinatie met hakken uitdrukken. Fijn dat het al wat beter gaat!

Beertjex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-14 16:36

Bedankt voor de tip!

Loeka_Polly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 18:15

dat probleem heb ik ook altijd! misschien komt het idd omdat ik mn benen te veel optrek, hoe zou ik dit kunnen oefenen?

Horzelover9

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 18:20

en oefen eens met het zonder beugels rijden want dan heb je meer balans in het zadel en kun je ook beter je voeten in de beugels houden.

Alicia2u

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 09:50

Zonder beugels rijden werkt vaak averechts als je ze vaak verliest. Wanneer je zonder beugels gaat rijden hebben de meeste mensen de neiging om hun benen nog verder op te trekken voor de balans, waardoor je je beugels uiteindelijk nog vaker verliest. Het helpt wel als je moeite hebt om met je billen in het zadel te blijven. Om te leren druk op de beugels te houden kun je het beste gaan staan in de beugels.

kesha1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 13:43

ik rij ook met schuine beugelblokjes
rijd echt lekker.
ga voor je gevoel overdreven naar achter zitten, maak je benen lang. en ik spande mijn knieen lichtjes aan maar dat was puur omdat ik de kniewrongen niet dik genoeg vond :D ik hou van dikke kniewrongen

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 13:52

Ik druk mijn hakken ook niet goed uit. Bij mij helpte veel doorzitten. Ik heb meer stevigheid maar dat hakkenprobleem is nog steeds.

kesha1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 13:56

volgensmij ga je als je voor je gevoel overdreven naar achter zit automatisch meer je hakken uitdrukken

MairiMacBran

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 13:59

Inderdaad je beugels een gaatje korter, benen lang maken en voor je gevoel te ver naar achteren leunen. Wel oppassen dat je je benen niet te ver naar voren gaat steken, daar heb ik nog wel eens last van.

kesha1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 14:01

o dat heb ik ook gehad.
ik had me beugels te kort juist dus gaatje langer was mijn uitkomst

NWOBHM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 14:19

Ja idd beugels gaatje korter (tenminste was bij mij)

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 14:54

Moderatoropmerking:
Even wat berichten van een spammer weg gehaald :-)

GerenGer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 21:41

Denk dat de lengte van de beugels niet veel gaat helpen. Gewoon op de maat dat nodig is in verhouding met je benen.
Het ligt meer aan je zit. Je zult wat meer moeten gaan 'zitten' in het zadel en je moet je benen goed lang maken. En toch meer gaan letten op dat je je hakken uitdrukt. Probeer anders ook wat door te zitten in de draf, dan heb je een minder grote snelheid, terwijl je dan wel leert stevig zitten op je paard. Kuiten moet je goed aansluiten, maar je moet er wel opletten dat je je knieën niet aansluit, los van het zadel houden (dus eigenlijk gewoon niet knijpen).
Verder denk ik gewoon veel kilometers maken en zelf goed op je houding letten. Je moet wat handigheid krijgen in die beugels. :)