Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
MaricoGraphy schreef:ze rijdt al sinds haar 5e paard, ervaring genoeg lijkt mij dan.
Misschien kan je eens beginnen met eerst longeren of losgooien aan de longe of in een kleinere wei.
Dus niet meteen gaan rijden terwijl hij nog boordevol energie zit.
@Maricography linnie050 schreef:Wat zegt de eigenaresse van het paard hiervan?
Doet het paard het ook bij hem of haar?
Met kracht red je het nooit.
Ophoudingen werken ook niet?
Klem je niet met je benen?
Overgangen rijden?
Ik denk dat de eigenaar jou met dit paard moet helpen of inderdaad les.
MaricoGraphy schreef:ze rijdt al sinds haar 5e paard, ervaring genoeg lijkt mij dan.
Misschien kan je eens beginnen met eerst longeren of losgooien aan de longe of in een kleinere wei.
Dus niet meteen gaan rijden terwijl hij nog boordevol energie zit.
Joyvankan schreef:Vanaf je 5e rijden hoeft niet veel te zegen. Ook al word je paard heter van overgangen rijden toch moet je dit echt gaan oefenen. Ook werkt het vaak goed om volte sluiten en volte openen te oefenen, op een kleine volte moet het paard rustig leren lopen en als je de volte opent moet je proberen het paard bij je te houden. Hoe oud ben je eigenlijk en waar rijd je mee? Sporen, of wat voor een bit enz. ?
Ptje007 schreef:Eerst wat grondwerk of longeren vooraf voor focus en controle ?
En als hij wegloopt: voltes !
Goed je buitenbeen en buitenteugel erbij zodat hij niet uitbreekt, en altijd kleiner maken tot hij rustiger wordt.
Beertjex schreef:Ik zou gewoon een instructeur/instructrice laten komen. Dievkan je vast wel helpen met het probleem op te lossen. Kan je niet vragen of iemand je vast wilt houden aan de longeerlijn terwijl je er op zit? Dan kan je het zo rustig opbouwen
kesha1 schreef:Zo'n paardje rijd ik nu ook soort van. Je moet der bezig houden anders neemt ze het loopje.
oja wat een hele leuke en vooral goede oefening is : lengtebuiging in voltes en hoeken. Stelling op de lange zijdes naar binnen en buiten vooral binnen
MaricoGraphy schreef:Dus niet meteen gaan rijden terwijl hij nog boordevol energie zit.
dat wil dus absoluut niets zeggen!melanie0906 schreef:Ptje007 schreef:Eerst wat grondwerk of longeren vooraf voor focus en controle ?
En als hij wegloopt: voltes !
Goed je buitenbeen en buitenteugel erbij zodat hij niet uitbreekt, en altijd kleiner maken tot hij rustiger wordt.
het probleem is dat hij dampig is dus dat hij niet te lang kan lopen max 30 min op moment dus van te voren laten lopen heeft dan ook niet veel effect omdat hij heel lang in moet stappen...