Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
xPearl schreef:Ik zou het gewoon consequent aanpakken. Geen reactie op been, is een tik met de zweep achter je been. En zo door. Dus niet blijven schoppen of tikken geven. Geen reactie is weer been, en dan weer een tik. En zo door.
En als hij sneller gaat (al is het niet heel hard, maar hij gaat), gelijk belonen!
En ik zou hem ook even na laten kijken ^^

Blijkbaar vindt hij hetgeen jij nu doet, niet de moeite waard om op te reageren. Rij je vooral dressuurmatig met hem? Maak eens een sprongetje, ga met dubbele lijnen aan de slag, doe een schriktraining parcours etc

Wipher schreef:Ik heb dit ook gehad, knol was niet vooruit te branden.
Ik was daarom geheel de tijd aan het drijven met mijn been, maar dat werkt natuurlijk niet. Op een gegeven moment voelt hij dat namelijk niet meer.
actie reactie!
als jij de hulp geeft en meneer reageert niet, knal je hem er een met de zweep.
jij bent de baas, dus blijf consequent!
Bij mij heeft het erg geholpen. Het rijden gaat veel beter nu het beestje aan het been is
Succes!

midgie schreef:xPearl schreef:Ik zou het gewoon consequent aanpakken. Geen reactie op been, is een tik met de zweep achter je been. En zo door. Dus niet blijven schoppen of tikken geven. Geen reactie is weer been, en dan weer een tik. En zo door.
En als hij sneller gaat (al is het niet heel hard, maar hij gaat), gelijk belonen!
En ik zou hem ook even na laten kijken ^^
En wat als het paard dan nog niet reageert??
. Bij mij hielp het in ieder geval wel..