ik heb een vraag.
Mijn pony looopt iedere keer met opstijgen, ik heb al van alles geprobeerd zoals: terug zetten, teugels kort pakken etc.
Maar dat hielp niet.
Weten jullie wat ik moet doen?
Groetjes Sanne
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

nine1987 schreef:Blijven oefenen.. Al ben je een uur bezig.. Wachten tot ze blijft staan.. Heb er ook een tijdje tegenaan gelopen..
F_Orumster schreef:nine1987 schreef:Blijven oefenen.. Al ben je een uur bezig.. Wachten tot ze blijft staan.. Heb er ook een tijdje tegenaan gelopen..
Consequent doorzetten. Steeds terug op de plaats zetten.
Kijk wel eerst even kritisch of je paard het niet heel moeilijk heeft met balans. Is het een jong dier of ervaren, hoe groot is ie (krukje?) ben jij zwaar, dreigt ie opzij zn balans te verliezen en doet maar snel een stap naar voren omdatdat makkelijker is?
PowerReiner schreef:Wat anderen hier ook al zeggen, kijk alles even na. Weet je zeker dat je zadel goed ligt? Geen rugklachten? Als je de opties langs bent geweest en je weet zeker dat daar niets mis mee is:
Mijn pony deed het ook, alle bovenstaande tips gesprobeerd en sommige werkten wel na verloop van tijd maar toch niet helemaal het gewenste effect. Bij het rondneuzen op youtube kwam ik onderstaand filmpje tegen. Hierin legt Clinton Anderson uit waarom het paard weg loopt en wat je daaraan kan doen. Bij mij werkte het geweldig. Als je dit regelmatig doet bij het opstijgen, gaat het voorwaarts denken er een beetje uit.
http://www.youtube.com/watch?v=hhD8ZN_ML7M
midgie schreef:Ik ben het met je eens dat een paard leiding nodig heeft, maar deze techniek ben ik niet voor, dit paard staat heel stil om dat hij het al kan, maar wat doen ze met een paard wat echt niet stil staat, daar word echt flink druk op gegeven, ik ben bekent met de western en zeg niet dat ze allemaal dit doen, maar een kind van 12 hoort dit niet te doen en ook een ruiter die niet weet hoe je dit aanleert, zeker zullen er paarden zijn die dit zo door hebben, maar de gene die het niet zomaar opgeven worden toch echt grof behandelt, geloof me ik spreek uit ervaring
). Alles geprobeerd omdat ik inderdaad dacht dat hij gewoon vervelend was.