ik zit met een vraagje, ik ben sinds een jaar terug beginnen rijden op men paardje die 4 jaar heeft silgestaan. Ze is wel wat bijgekomen hierdoor
. ik denk dat het zadel niet meer past en heb ik eens vergeleken hoe ze loopt met en hoe ze loopt zonder zadel:1) dus ze loopt met zadel erg op de voorhand, zonder zadel heeft ze dit een stuk minder, maar dat kan er ook aan liggen dat je zonder zadel beter contact hebt met haar.
2) ze zwaait zonder zadel ook minder haar achterhand uit, snap je wat ik bedoel? Maar dat kan ook weer doordat ik meer contact heb met haar.
3) het aansingelen op zich loopt ze van weg, maar als ik een dekje met die dekensingel erop leg, loopt ze ook zo naar achter. Met opstappen doet ze dit ook, alsof ze wegloopt van de pijn ofzo
4) ze heeft problemen met op de rechterhand te lopen, ze loopt dan heel scheef en heeft totaal geen stelling naar binnen,ze is echt mega stijf aan die kant.
5) ook zonder zadel begint ze zo te trippelen en wil ze de hele tijd draven, ook stilstaan is een probleem, dus daar moeten we ook aan werken.
ook schuift het zadel altijd naar links, zou dit komen omdat ze zostijf is aan de rechterhand, of past het zadel gewoon niet meer?
ik weet echt niet meer

ik ga zeker eens een zadelmaker laten kijken