Ik vorm ondertussen alweer twee maanden een combinatie met Barilla (Rubiquil x Chronos), de 8 jarige merrie van mijn instructrice. Ze is bijzonder sensitief en werkwillig, en een geweldige leermeester voor mij. Onze werkpunten nu zijn het tempo controleren en mijn houding. Ik moet in het rijden eigenlijk strenger en consequenter zijn en daarbij véél meer op twee teugels rijden i.p.v. in die binnenteugel te blijven hangen. Daarnaast moet meer zítten, maar daarbij niet in elkaar zakken en in een stoelzit zitten. Gelukkig gaan we als combinatie wel vooruit, en worden de goede stukjes steeds langer

Over het spoorgebruik kreeg ik in het vorige topic veel commentaar. Helaas vliegt Barilla er vandoor op een zweep, en kan ik zonder spoortjes nog geen 5 minuten doorrijden of ze staat stil. Dit is niet ideaal, en uiteraard sta ik nog steeds open voor alternatieven. Maar dan weten jullie dat dit in overleg met mijn instructrice een bewuste keuze is geweest.
Vorige week had ik een privé les om die basis eens goed te bevestigen, daar zijn dan ook de beelden van. Wederom ben ik heel benieuwd naar jullie tips en commentaar!
In het filmpje zijn verschillende stukjes van de les zijn samengevoegd om een compleet beeld te geven. Je hoort ook het commentaar van mijn instructrice erbij. Vergeet ‘m niet op HD te zetten voor de beste kwaliteit

Het filmpje geeft het meest duidelijke beeld, maar voor wie liever naar afbeeldingen kijkt:
1. Indraven met wat langere teugel

2. Stukje tempocontrole, “vraag en ontspan”

3.

4. Van hand veranderen

5.

Spijtig van de kwaliteit, maar ik hoop dat de beelden en/of het filmpje een goed beeld hebben kunnen schetsen. Bedankt voor het kijken!