ik ben op zoek naar een bit van 17,5 / 18 cm
het is voor een grote tinker mix (misschien ook wel belg)
die is vroeger altijd met een stang gereden nu hangt er een dubbel gebroken bit in
ze is zeer braaf alleen erg voorwaarts
maar omdat ik alleen buiten rij (buitenritten / bos en polder) wil ik wel wat over haar te vertellen hebben
het is niet zo dat ik haar steeds moet terug houden want meeren deels van de rit heb ik de teugels los hangen en dan ook echt los
maar als we een drafje of galopje doen krijg ik haar niet terug
dus vandaar ik naar een ander bit opzoek ben
wat ik zoek weet k zelf nog niet het mag met hefboom werking zijn of gewoon in rings maak niet uit
ik ben niet zo van het sjorren maar als ik de teugels vast pak wil ik wel een werking hebben nu heb ik dat totaal niet
het is nu zo eer ik haar terug heb in draf zijn we 5 min verder maar als er echt iets is waarvoor ik haar direct terug wil hebben kan dat dus niet , ik vertrouw paardlief voor de 200% stoppen doet ze huus wel alleen niet op mijn comando en gezien het fijt dat er her en der niet echt op de paarden gelet word door de andere weg gebruikers vin ik dat wel fijn dat ik dan kan bepalen wanneer en waar ik haar terug kan zetten hoe of wat ik zal willen
ik hoef geen reacties van ga beginnen bij de grond en dan pas weer naar het rijden kijken
het gaat altijd goed en doet ook wat ik zeg alleen buiten vergeet ze dat soms..
ook van begin eerst is in de bak , zal ik graag willen maar geen mogelijkheid tot het trainen in een bak we hebben alleen stallen met een stukje weide waar ik overigs niet op kan rijden aangezien we dan over een paar maanden geen gras meer hebben...
dit is paardlief nergens bang voor altijd in voor een ritje is totaal niet lui