Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
marian11 schreef:Heb een paard die dat ook steeds meer/vaker ging doen, totdat ik er een (tweede) tandarts bij liet komen. Bleek vreselijke haken op de achterste kiezen te hebben (die de eerste tandarts voor het gemak maar heeft laten zitten). Sinds die zijn verwijderd, heb ik een stuk relaxter paard!!!
FriesWytske schreef:Je hebt dit paard nu een half jaar. Geef het een jaar de tijd. Jullie zijn nu nog steeds bezig om aan elkaar te wennen. Dit heeft tijd nodig. En gaat bij het ene paard sneller als bij het andere paard.

. Dit haal ik al uit jouw eigen bericht. Je zegt zelf al dat het beter gaat als een half jaar geleden. Dus dan ga ik er van uit dat als je een jaar verder bent het nog beter is als dat het nu is. Jullie moeten aan elkaar wennen. En dat heeft gewoon tijd nodig.ClaudiaHS schreef:Ik heb hier precies zo'n paard.
Hij is nu 6. En ik heb hem 5.5 jaar in mijn bezit.
Hij is met 4.5 ingereden door een prof.
Hij was tot nu toe het meest extreme geval wat ze hadden gehad![]()
Het heeft 4 maand geduurd voor ik er überhaupt zelf op durfde.
Maar nu is hij 1.5 jaar onder het zadel.
En het gaat goed.
Dus ik zou zeggen... Gewoon doorgaan en kilometers maken.
Er is nog hoop :p
Rena100 schreef:Schriktraining is een goede oefening, en dan regelmatig wat 'enge' dingen oefenen. Een zeiltje in de bak leggen. of over de bakrand. Uiteraard eerst aan de hand, gaat dat goed, dan onder het zadel.
En inderdaad tijd geven...als ze nu na een half jaar al rustiger is, dan zou het misschien na een jaar nog een stuk verbeterd zijn.
Zandro schreef:Klinkt alsof je het nu ook al goed aanpakt hoor![]()
![]()
Schriktraining kun je idd ook onder het zadel doen...Je heb ook trainers die hier aparte lessen in geven..desensitivisering...
Maar zelf is dit ook goed te doen...met een paraplu werken, zijl in de bak leggen, een stoel in het midden van de bak ed
waarom haal je haar niet gewoon helemaal van het krachtvoer?? In het meeste krachtvoer zitten voornamelijk veel suikers. De meeste paarden doen het gewoon goed op ruwvoer aangevuld met vitaminen
zillionke schreef:wat voor ras is het eigelijk?
Zandro schreef:dan geef je haar toch gewoon een vitaminebrok met een wortelje als de anderen brok krijgen?
Dat met die cd speler is een goed idee. Kun je het beste beginnen in haar box, terwijl ze aan het eten is...heeel zacht beginnen...en steeds als ze eraan gewend is steeds harder afspelen...daarna ook in andere ruimtes doen (bijv buitenbak)
Zandro schreef:klinkt als een leuke, eerlijke merrie![]()
![]()