Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Santos_05 schreef:Als hij nog maar net weer gereden wordt, kan het zijn dat hij eerst zijn spieren weer moet opbouwen en daardoor bij galop in protest komt?
Zou idd meer vertrouwen opbouwen.
Hanneke_68 schreef:Losse knie of vasthakende knie, is heel erg pijnlijk! Maar dit is pijnlijk in alle gangen, niet net in draf. Laat hem maar goed nakijken voor je weer voluit gaat rijden.
Lynn_Noname schreef:Arabesk schreef:Dat achteruit lopen op weg naar de piste is makkelijk op te lossen door even af te stappen. Ik heb ook zo'n achteruitroeier. Uiteindelijk zag hij in dat hij er niets mee bereikt.
Laat ik hem hiermee niet zien dat hij mij met lastig doen van z'n rug krijgt?
Zandro schreef:losse knie wil zeggen dat de kniebanden eigenlij wat te slap zijn. Eigenlijk moeten de spieren dit opvangen maar als die te weinig getraint zijn dan lukt dat niet. Resultaat is dus het door de knie zakken.
Het paard moet door de smid binnendoor bekapt worden en je zult veel spiermassa moeten gaan trainen; liefst vooral rechtuit (anders raken de kniebanden geirriteerd als het paard te vaak door de knie zakt). Achterhand trainen door veel overgangen (rechtdoor) te rijden, balkjes en heuvels te lopen. Ik zou voltes dan voorlopig even laten zitten
midgie schreef:Nee zo denkt een paard niet, als je afstapt en hen vertrouwen geeft zal hij op den duur er wel gewoon netjes langs gaan lopen, hoe meer gedoe jij ervan maakt hoe minder hij jou vertrouwt
bigone schreef:Bokken kan heel goed voortkomen uit de aandoening. Wat betreft het achterwaarts gaan, omdraaien en achterwaarts laten lopen. Klinkt vreemd maar een paard gaat van nature niet graag achterwaarts dus omdraaien die knol en laat hem maar achteruit sjouwen.
AmbervdHil schreef:Klinkt alsof ie zich ontzettend aanstelt bij dat huis en jou aan het 'uitproberen' is. En dat bokken met galopperen, zou als ik jou was toch een tijdje niet galopperen, denk dat hij redelijk pijn heeft als de bokken steeds erger worden en hij ook niet echt lekker galoppeerd.
.