Galop drama

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

nardxash

Galop drama

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-14 11:39

Hallo bokkers. Ik ben ten einde raad met de galop. Ik rij al een hele poos een merensruin van 12 jaar oud, maar wat hij doet is als je bij de volgende bocht asnkomt gallopperen dan gaan draven. Wie oh wie heeft de gouden tip voor mij om dit op te lossen

LoveChamp

Re: Galop drama

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 11:45

Als je zweep en sporen al hebt gebruike een keer goed met de zweep ertegen aan. Als ze niet op een normale en steeds bozere reactie reageerd dan maar een keer heel goed boos worden

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-14 11:47

lovechamp schreef:
Als je zweep en sporen al hebt gebruike een keer goed met de zweep ertegen aan. Als ze niet op een normale en steeds bozere reactie reageerd dan maar een keer heel goed boos worden

Ik rij vaak met een zweep maar niet met sporen.

Foundtheone

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 11:48

Wat hier boven staat dus niet doen... Het kan best zijn dat dit met zijn balans heeft te maken. In de natuur maken ze ook niet zulke bochten, dan galopperen ze alleen maar rechte stukken. Ik zou proberen om hem eerst een sterkere achterhand te laten krijgen. Veel overgangen, aanspringen in galop en weer terug nemen, figuren enz. Misschien is het handig om les te nemen?

rapunzelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 11:49

Heb je les?

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 11:49

lovechamp schreef:

Lekkere reactie :=
Alsof iedereen met sporen kan rijden :roll:

Ts hoe zit het met haar balans? Als je ene volte rijd, valt ze dan naar binnen?
Zoja dan moet je daar eerst aan werken. Zoniet is ze duidelijk niet aan je been. En dat betekent niet dat de zweep of spoor erover/erin moet, maar da tje heel veel overgangen en tempowisselingen moet gaan rijden. Heb je les?

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-14 11:50

Foundtheone schreef:
Wat hier boven staat dus niet doen... Het kan best zijn dat dit met zijn balans heeft te maken. In de natuur maken ze ook niet zulke bochten, dan galopperen ze alleen maar rechte stukken. Ik zou proberen om hem eerst een sterkere achterhand te laten krijgen. Veel overgangen, aanspringen in galop en weer terug nemen, figuren enz. Misschien is het handig om les te nemen?

Bedankt hier heb ik wat aan. Ik heb al les zou je mijn misschien kunnen uitleggen hoe je de achterhand sterker maakt

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-14 11:50

rapunzelx schreef:
Heb je les?

Ja

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 11:51

Overgangen, tempowisselingen en veel figuren. Maar dat moet je lesgeefster toch weten?

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-14 11:53

Celiien schreef:
lovechamp schreef:

Lekkere reactie :=
Alsof iedereen met sporen kan rijden :roll:

Ts hoe zit het met haar balans? Als je ene volte rijd, valt ze dan naar binnen?
Zoja dan moet je daar eerst aan werken. Zoniet is ze duidelijk niet aan je been. En dat betekent niet dat de zweep of spoor erover/erin moet, maar da tje heel veel overgangen en tempowisselingen moet gaan rijden. Heb je les?

Bedankt voor de tips ik ben al bezig met veel overgangen te rijden dat gaat al beter maar ik rij echt alleen met zweep als het nodig is. Zijn balans is gewoon goed.

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 11:53

Anders eerst buiten oefenen op lange rechte stukken. Of aan de longeer lijn. Als dat goed gaat kan je er op terwijl iemand anders de longeer lijn vast houd. Zelf doe je niks dan niet sturen of zo. Misschie breng je haar zelf zonder erg wel uit evenwicht

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-14 11:54

Celiien schreef:
Overgangen, tempowisselingen en veel figuren. Maar dat moet je lesgeefster toch weten?

Ja maar laat ik het zo zeggen ze besteed meer aandacht aan de les en ze zegt nooit wat tege mij of i iets goed of fout doe

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-14 11:55

koetjeboe schreef:
Anders eerst buiten oefenen op lange rechte stukken. Of aan de longeer lijn. Als dat goed gaat kan je er op terwijl iemand anders de longeer lijn vast houd. Zelf doe je niks dan niet sturen of zo. Misschie breng je haar zelf zonder erg wel uit evenwicht

Bedankt voor de tip dat ga ik proberen

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 12:04

Is het je eigen pony? Dan lekker privéles nemen! Zoniet, op opzoek naar een manege waar je wel goed lest krijg en goede uitleg :j

aeolusnr1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 12:15

Wat is de taak van een lesgever dan volgens jou ??????
Het is toch de taak van de lesgever jouw voldoende info te geven over het wat en hoe en zelfs over de manier waarop paarden dingen leren, hoe te reageren en noem maar verder op.
Een lesgever die dat niet doet, is dus ook geen lesgever zou ik zo denken, je betaalt toch voor eerlijke les.

nardxash schreef:
Celiien schreef:

Ja maar laat ik het zo zeggen ze besteed meer aandacht aan de les en ze zegt nooit wat tege mij of i iets goed of fout doe

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-14 12:59

Nee niet mijn eigen pony maar ik denk dat de lesgever wil dat ik de pony gewoon goed doorrijd.

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-14 17:08

Niemand meer

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 17:30

Tjah de tips zijn al gegeven. Een goede instructie die wel op je let en je iets leert is toch wel een must. Verder overgangen en aan t been maken.
Maarja als het een manegepony is het toch weer 'anders'

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-14 17:33

Ja dat is zekers anders maar bedankt in ieder geval

ierusju

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 17:36

je kunt misschien ook een fysiotherapeut laten komen kijken of hem laten masseren. Het kan zijn dat hij het gewoon weg niet redt om de bocht door te gaan omdat hij wellicht (onbewust) vastzit in bijvoorbeeld zijn rug.

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-14 17:37

Hij staat al onder controle van een fysio of een osteopaat ik ga daar morgen eens naar vragen hoe het daar mee gaat

MelanieHol

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 20:15

zoals hierboven aangegeven: op zoek naar een echte instructeur! zo te horen helpt hij / zij je niet. daar heb je geen les voor. succes ermee!

ierusju

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 18:34

Hoe gaat het ondertussen met galopperen?

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-14 18:37

ierusju schreef:
Hoe gaat het ondertussen met galopperen?

Het gaat met kleine stapjes weer de goede richting op maar we zij nog niet waar we wezen moeten

Shayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 18:42

Ook altijd in de 2e bocht aangalopperen als je het probeert.
Springt hij aan dan kan hij gelijk rechtdoor en hoeft hij niet gelijk weer een bocht in ;)