Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Hangt er ook wel een beetje vanaf of je er al ervaring mee hebt en of je inderdaad goede begeleiding hebt.
, tenzij je een enorm makkelijk dier treft.
Diertjec schreef:Even mijn ervaring wat uitgebreider:
Ik heb met 9 jaar manegelessen, een jaar een lease paard (toen 6 jaar, goed doorgereden) en daarna een aantal maanden een jong paard ingereden, mijn eigen groene paard gekocht. Deze was ook echt groen (kende alleen het halster) We zijn nu een jaar verder en het gaat super, we hebben pas sinds 2 maanden echt les op de manier zoals ik het wil. In het begin wel begeleiding gehad, maar niet regelmatig. Ik heb niet het idee dat we een slechte start hebben, of dat het hele negatieve gevolgen heeft.
Paard kan nu na 2 x 3 maanden écht lopen, we kunnen een B-proefje rijden en springen nu ook al een parcours van 85cm.
Het kan dus prima, maar dan is het wel afhankelijk van wat je zelf wilt (ik wilde persé een jong paard) en hoe je het denkt aan te gaan pakken. Denk er wel écht goed overna, een jong paard is niet zomaar wat.
Anoniem schreef:Diertjec schreef:Even mijn ervaring wat uitgebreider:
Ik heb met 9 jaar manegelessen, een jaar een lease paard (toen 6 jaar, goed doorgereden) en daarna een aantal maanden een jong paard ingereden, mijn eigen groene paard gekocht. Deze was ook echt groen (kende alleen het halster) We zijn nu een jaar verder en het gaat super, we hebben pas sinds 2 maanden echt les op de manier zoals ik het wil. In het begin wel begeleiding gehad, maar niet regelmatig. Ik heb niet het idee dat we een slechte start hebben, of dat het hele negatieve gevolgen heeft.
Paard kan nu na 2 x 3 maanden écht lopen, we kunnen een B-proefje rijden en springen nu ook al een parcours van 85cm.
Het kan dus prima, maar dan is het wel afhankelijk van wat je zelf wilt (ik wilde persé een jong paard) en hoe je het denkt aan te gaan pakken. Denk er wel écht goed overna, een jong paard is niet zomaar wat.
hier nog een

Dat vond ik niet leuk, kon ik zelf niet meer aan sleutelen hahah
je hoeft ook niet eerst een volwassen hond hebben gehad voor je aan een pup begint
Nadiine__x schreef:Licht aan de persoon welke een groen paard wil kopen.
Ik heb afgelopen winter een 7maand oud shire veulen gekocht met een toen al pittig karakter wat niks kende en van zich af sloef.
Ik heb ervaring met veulens, jonge paarden, beleren en doorrijden maar dus ook op de grond is er een basis.
Na 1 maand kon ik met haar lezen en schrijven![]()
Als ik die ervaring niet had gehad was zij mij nu de baas geweest en kon ik waarschijnlijk niks met haar.
Zelfee geld vooreen groene 3 a 4 jarige, die heb ik ook in handen gehad in het verledenen ze zijn vaak bang, en een paard kan 3 dingen doen uit angst, vluchten, vechten of verstijven.
Vooral vluchten zie je vaak en met de verkeerde behandeling daarbij zet dit om in vechten.
Jij moet paarden kunnen lezen, met wlj type paard op de grond kunnen werken, nergens bang voor zijn en weten hoe je moet handelen binnen 3sec indien er wat gebeurd.
Kun je dit? Dat kan je een groen paard aanschaffen.
Kun je dit maar se helft van de tijd of zelfs helemaal niet, raad ik het zeker af..
. Maar precies wat jij zegt, ik heb ook bij een aantal gekeken die al een rondje konden lopen, maar meer dan dat wilde ik ook absoluut niet hahah