Ik heb een vraagje/zegje/dingetje,
Ik heb sinds kort een paardje gekocht uit het manege werk wat ik al reed (huurde) van de manege 2,5 jaar in de les en ik rijd nog steeds 3x per week in de les.
In het begin gooide ze haar tong niet over het bit heen sinds een jaartje doet ze dit wel, ze is laatst naar de tandart geweest en die heeft veel aan haar gebit gedaan. Ik denk dat ze pijn heeft gehad waardoor ze haar tong zo is gaan dragen en dat dat nu misschien een tik is geworden,
Ze liep in het manege werk met bustrens enkelgebroken, ongeveer 1,5 jaar geleden misschien iets langer zijn we overgestapt op watertrens dubbelgebroken waar ze een tijd heerlijk mee liep tot dat ze haar tong er overheen gooide en vast bleef houden.
iemand enig idee, ligt het misschien toch aan het bit, is het een tik geworden, wat is er aan te doen, waar komt het vandaan? etc.
Op de momenten dat ze loslaat en "naar beneden" loopt verdwijnt de tong naar binnen maar dit is maar zelden omdat ze naar mijn idee niet "naar beneden" wil lopen.
Ook met loshangende teugels zie je dat ze haar tong naar die kant draagt.
Ps: ze gooid haar tong ook maar aan 1 kant er overheen en dat is ook de kant waar ze vast blijft houden.
Een wat slechte afbeelding (was voor een proefje in cowboy style
) maar wel waar je het het best op kunt zien, de eene x komt die verder naar buiten dan de anderen x.
(echt een merrie heh, "kom niet neuzen als ik wil neuzen kom ik zelf wel bah!")
En met loshangende teugels, links is de kant waar ze haar tong altijd zo doet.

Wat een onzin..