Presteren op hoog niveau was echter uitgesloten omdat ze te heet wordt als ze langere tijd moet verzamelen. Ze kent dus alle GP oefeningen, maar als ze dit in een proef aaneengesloten moet doen, ontploft ze.
Ik heb ze gekocht in de 1e plaats om te fokken ( ze heeft al 3 veulens gegeven), maar ook om er nog een jaartje geniet van te hebben in de eventing. Hoe heet ze ook is, ik voel ze heel goed aan voor jumping en cross, ik kan haar relatief makkelijk controleren, ook omdat ze tussen de hindernissen even mag gaan en dat werkt voor haar wel.
Dressuur (draf) lukt ook heel goed, zolang ik blijf lichtrijden. Van zodra ik ga zitten, voel ik haar zakken achteraan en is ze weg in passage. Heel leuk gevoel natuurlijk
maar niet handig in een L proef waar je arbeidsdraf moet laten zien... Ze wordt er op zich niet extra heter van, het blijft vrij comfortabel, ik kan een ganse proef thuis oefenen, maar dan wel in passage ipv draf. Er zitten soms wel eens stukjes bij waar ik haar eruit kan rijden, maar die zijn schaars.Ik let heel erg op mijn zit, maar vooralsnog kan ik er niet echt een lijn intrekken als dat ik opspan waardoor zij gaat passageren. Ik weet van mezelf dat ik neig tot opspannen als ik langere tijd moet zitten, maar als ik van stap naar draf ga, weet ik zeker dat ik ontspannen zit en toch is ze gelijk weg in passage.
Ik heb al gesproken met de vorige eigenaar, die gaf aan dat dat bij haar ook dikwijls zo was, ook 1 van de redenen waarom ze niet meer op wedstrijd uitgebracht was.
Iemand die ervaringen of suggesties heeft?
Ze loopt 24/24 buiten op een kale wei met droog hooi, geen krachtvoer. Ze heeft haar ganse leven op een professionele stal gestaan, dus alle mogelijke 'hulpmiddeltjes' met magnesium of dergelijke zijn al geprobeerd, zonder veel verschil.
*
Zal ik in ieder geval veel bekijks hebben
dan kunnen we beter kijken wat het probleem zou kunnen zijn