Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
phormicola schreef:Gewoon gaan en meedoen en de instructie opvolgen. Als je naar de gevorderde mag dan ben je er gewoon klaar voor.

nine1987 schreef:phormicola schreef:Gewoon gaan en meedoen en de instructie opvolgen. Als je naar de gevorderde mag dan ben je er gewoon klaar voor.
Daar ben ik het niet mee eens.. Als TS bang is voor de galop, is ze duidelijk NIET klaar voor de gevorderdenles..
TS, als je de mogelijkheid hebt, zou ik eens een aantal privelessen nemen en je dan met name focussen oo de galop.. En wat mij altijd heeft geholpen tijdens angstmomenten is blijven prsten.. Maakt niet uit waarover.. Maar gewoon blijven praten..zo regel je je ademhaling ook beter.. Succes..
RoyceMack schreef:Waarom ben je bang voor galop? Is er ooit iets gebeurt? zit het in je hoofd? is de beweging te heftig?
Waar ben je dan precies bang voor? dat je valt? de snelheid? het ritme? dat hij weg kan schieten?
Want galop is 10x makkelijker en steviger dan draf.
Ik denk dat je weer wat vertrouwen in jezelf en het paard moet krijgen en een situatie moet creeeren waarin jij je veilig voelt.
Dus misschien de bak een stuk afzetten waarin je gaat rijden, een longeertouw, een 'veilig' paard, etc.
met mensne om je heen die je vertrouwd.
Die angst voor galop verdwijnt alleen als je oefent.
Ooit was ik bang om te springen(paar keer aan de nek van paarden gehangen, dreunen in mn rug gehad door verkeerde houding.. puur omdat t me nooit goed geleerd was). tot dat ik ging springen met mijn verzorgpaard destijds en zij een geweldig gevoel voor springen had. Zij leerde mij springen en samen groeide we verder.
Galop is super om te doen, het geeft een vrij gevoel! Succes en heel veel plezier! AnneBoogie_x schreef:Is het al beter? Ben benieuwd.
Als je bang bent dat je pony ervan door gaat(ervaring mee, heel vaak gehad). Door hem op een volte te rijden, naar achteren te zitten en ontspannen, ontspannen en ontspannen moet hij minder snel gaan.
Als dat niet lukt(mij ook gebeurd) moest ik altijd van mijn instructrice mijn pony tegen de kant aanduwen, gewoon omdat hij anders niet meer te stoppen was, ik weet dat het niet helemaal een diervriendelijke manier is, maar hij stopte wel en hij leerde ervan.
Anne.