Sterre is een (net) 8 jarige haflinger merrie, en op dit moment rijden we L2 (tussen de paarden).
Het gaat allemaal niet zo snel omdat ik bijna niet op dressuurwedstrijd ga (
), maar ook omdat ze echt geen makkelijke pony is. Want zo loopt ze een paar weken achter elkaar super, en dat kan zomaar opeens omslaan en dan zijn we weer een paar stapjes terug.Sinds 2 weken zijn we dus weer een paar stapjes terug, en dat betekend niet lekker willen loslaten en buigen, erg afgeleid zijn en niet graag willen nageven.
Omdat ik niet weet of dit een 'dipje' is, of dat ze ergens last van heeft, laat ik sowieso volgende week de fysio even komen (tandarts is pas geweest en was niks aan de hand).
Gister had ik dus een oefen wedstrijd op school, dit was verplicht of je moest een vervelende alternatieve opdracht doen. Ondanks dat ze de dag ervoor niet mega fijn liep (maar ook niet slecht), toch maar gegaan.
Wonder boven wonder liep ze op wedstrijd een stuk fijner, maar je ziet wel dat het buigen en loslaten nog niet is wat het moet zijn.
Verder vind ik dat ik zeker in het begin stiller moet zitten/mijn handen stillen moet houden, de teugels zijn wat te lang waardoor ze op de voorhand valt, ze moet meer dalen met haar hals bij middenstap en halsstrekken, de 'middendraf' is meer versnellen dan verruimen en het wijken moet ook beter. Ik heb ook de neiging om mijn rechterhand hoger te hebben dan mijn linker, en dan vooral met het wijken. Oh ja en dat naar beneden kijken blijft ook een vervelende tic
We hebben zeker nog veel om aan te werken, maar zeker vergeleken hoe we in het begin rond reden is het een enorme verbetering (tegen de hand, sneltreinvaart, niet willen buigen enz). Nu is ze voor haar doen erg relaxt en braaf.
Helaas heb ik mijn protocol nog niet omdat niet bij de prijsuitreiking was (deze krijg ik maandag van een klasgenootje), maar ik zou toch graag willen dat er mensen met een frisse blik naar kijken

De video is HD opgenomen, dus je kan de resolutie omhoog zetten.
).