Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
LoveUggs schreef:Verkeerd is verkeerd, en ook omspringen valt daaronder dus dan word ze terug genomen naar draf om opnieuw aan te springen. Dan word eerst de rust terug opgezocht om vervolgens opnieuw te beginnen.

LoveUggs schreef:Dat kunnen we idd ook proberen.
Maar wie zegt dat we maar wat aanklooien? Ik weet van veel dingen hoe ze iets moet doen/ oplossen.. Zie veel dingen, en weet gewoon waar ik op moet letten bij haar. Ik help haar echt met een doel en gericht. Dit doen we pas sinds een maandje/ anderhalve maand, en in die tijd zijn ze al onwijs vooruit gegaan. Heb zelf ook ervaring met jonge paarden, rijd zelf een 6 jarige, alleen ben het 'omspring probleem' zelf nog niet tegen gekomen. Vandaar dit topic om te vragen of er nog meer oefeningen voor zijn.
rusty886 schreef:nou bij die van mij is een beetje scheef maar ben er nog steeds mee bezig want aan de longe gaat het wel goed alleen onder het zadel niet. verder is hij zo soepel als het maar zijn kan want als hij zich krabt verbaast het me dat hij niet omvalt hahhah alleen kwa stelling als hij links vast zet krijg ik geen stelling meer zou het ook daar aan kunnen liggen?
Joolien schreef:LoveUggs schreef:Dat kunnen we idd ook proberen.
Maar wie zegt dat we maar wat aanklooien? Ik weet van veel dingen hoe ze iets moet doen/ oplossen.. Zie veel dingen, en weet gewoon waar ik op moet letten bij haar. Ik help haar echt met een doel en gericht. Dit doen we pas sinds een maandje/ anderhalve maand, en in die tijd zijn ze al onwijs vooruit gegaan. Heb zelf ook ervaring met jonge paarden, rijd zelf een 6 jarige, alleen ben het 'omspring probleem' zelf nog niet tegen gekomen. Vandaar dit topic om te vragen of er nog meer oefeningen voor zijn.
Persoonlijk en dat bedoel ik niet banketstaaf denk ik dat jij nog niet klaar bent om zo'n iemand op te leiden. Dat heb ik al eens eerder gezegd. Maar goed als je het dan toch blijft doen dan kun je het volgende proberen.
Wat je kunt doen is beginnen op de volte en dan rechtuit maar je stelling behouden, en nu aan jou de vraag als leermoment voor jou hoe ze dat het beste zou kunnen doen
ik weet heel goed waarin ik haar wel en niet kan helpen.
eigen verantwoording vind ik dan, maar ze zijn onwijs vooruit gegaan. Jij hebt wel eens eerder een foto gezien van ze dus je zou kunnen vergelijken, maar het laat mij (en mijn vriendin) zien dat ze dankzij simpele lesjes onwijs vooruit zijn gegaan.
) ben benieuwd wat jij er dan van vind want er is echt veel veranderd! LoveUggs schreef:Joolien schreef:
Persoonlijk en dat bedoel ik niet banketstaaf denk ik dat jij nog niet klaar bent om zo'n iemand op te leiden. Dat heb ik al eens eerder gezegd. Maar goed als je het dan toch blijft doen dan kun je het volgende proberen.
Wat je kunt doen is beginnen op de volte en dan rechtuit maar je stelling behouden, en nu aan jou de vraag als leermoment voor jou hoe ze dat het beste zou kunnen doen
Dat is ook wat we doen.ik weet heel goed waarin ik haar wel en niet kan helpen.
Ik heb vandaag foto's gemaakt en wil er best een foto/filmpje van neer zetten, maar ik weet dat je er 'niet naar kijkt' want ze had geen cap op. Is aan haar, daar niet van hoor.eigen verantwoording vind ik dan, maar ze zijn onwijs vooruit gegaan. Jij hebt wel eens eerder een foto gezien van ze dus je zou kunnen vergelijken, maar het laat mij (en mijn vriendin) zien dat ze dankzij simpele lesjes onwijs vooruit zijn gegaan.
LoveUggs schreef:0000, op de volte galoppeerd ze gewoon goed aan. Dus daar proberen we/ze gewoon op uit te bouwen.
Jolien, ze houd haar in principe op de volte en als dat goed gaat word de volte in principe steeds wat ruimer. Vandaag eerst een paar keer de volte en vervolgens gewoon rechtdoor wat overigens heel goed ging. Dit gaat dus erg goed en op deze manier blijft ze ook in de goede galop, maar als er andere betere manieren zijn, kan ze die ook mee nemen.