Vicktor en ik in het zonnetje aan het lessen (Z2)!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bonny4life

Vicktor en ik in het zonnetje aan het lessen (Z2)!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-14 21:45

Hallo ik dacht laat ik eens wat plaatsen!

Hierbij wat foto's van onze les afgelopen woensdag van Luc Salfischberger.
Vicktor (prae vento x zeppelin) en ik gaan in april weer starten na even een pauze om het thuis allemaal nog wat meer af te krijgen. Ik heb enorm zin weer te gaan starten al vind ik het ook wel spannend!
De wissel naar rechts moet nog meer bevestigd en het algehele beeld nog wat makkelijker.
Ik volg flexchairtraining waar ik veel baat bij heb omdat mn houding nog wel beter mag!
maar ben enorm trots waar we zijn na anderhalf jaar een combinatie te zijn.
vicktor is een ruin van 12 jaar oud. en ik ben 28 jaar :)

Afbeelding
1.

Afbeelding
2.

Afbeelding
3.

Afbeelding
4.

Afbeelding
5.

Afbeelding
6.

Afbeelding
7.

Afbeelding
8.

Afbeelding
9.

Afbeelding
10.

Afbeelding
11. bedankt lief paard!!
Laatst bijgewerkt door Bonny4life op 16-03-14 22:18, in het totaal 1 keer bewerkt

chantalboes

Re: Vicktor en ik in het zonnetje aan het lessen Z2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 22:09

Gaaf paard! Op foto's vind ik je houding er zeker niet slecht uitzien, en het totaalplaatje is super! Ga zo door:)

First_Unique

Re: Vicktor en ik in het zonnetje aan het lessen (Z2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 22:23

Wauwie!! wat een leuke combinatie zijn jullie! ziet er goed uit hoor!!

CxB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 22:26

Wat een leuek combinatie zijn jullie :j

En wat ene gave foto's! Vooral 2 <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 22:26

Ziet er goed uit! Gave bok ook :D
Zo slecht is je houding echt niet hoor! :) Let er wel op dat wanneer je de stang zo los hebt dat hij kan gaan klapperen en dat is misschien niet zo fijn voor je paard (en je geeft misschien onbedoelde hulpen). Heb ooit begrepen dat dat zo was dus weet niet of het echt waar is hoor :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 22:28

Ik ben juist onder de indruk van je houding! Prachtig, evenals de combi amazone en paard! :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 00:48

Ik wil je juist even complimenteren op je stanggebruik! Het geheel ziet er heel erg soepel en moedwillig uit. Je kan duidelijk zien dat jullie echt een combinatie zijn die er beide heel veel plezier in hebben :j

_Ashii_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 01:40

Wauw wat een voorbeen! <3 erg gave en leuke combi zijn jullie samen. Veel succes en plezier in jullie wedstrijd debuut!

Anne_Huizing

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 08:18

Ziet er mooi uit hoor!

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-14 08:19

Wat een super leuke reacties!! Thnx!

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 08:22

hele mooie combinatie en een hele vriendelijke ruiter en een happy paard :)

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 12:41

Erg fijne combinatie. Je rijdt hem erg prettig!

En dat voorbeen gebruik is gewoon geweldig!
Heb geen punten voor je, jullie zijn hard aan het werk samen!

Succes!

Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 12:59

Ziet er goed uit. Dat voorbeen pffff supergaaf

ankie2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 13:01

Mooie combinatie!

ciclidi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 13:02

mooie, frisse combinatie, de plaatjes zijn mooi, maar ik zie wel wat aandachtspuntjes:
ik ben helemaal voor vriendelijk stanggebruik, maar bij jou hangt hij er voor nop bij en dan ook nog in een boogje dat kan gaan klapperen: eigenlijk is het zo helemaal niet zo vriendelijk: je rijdt nu alleen op je dunne (en dus scherpe) onderlegtrens, de stang hangt nu met de boog plat op de tong ipv met licht contact mooi rechtop te zitten waarbij de tongboog vrijheid geeft aan de tong en daarmee fijner aanvoelt. Als je de stang niet nodig hebt (en hoeft ook helemaal niet, Z2 gaat ook prima zonder stang en je hebt 'm zonder ook al goed aan het lopen) hang hem er dan niet in, of houdt heel licht contact zodat beide bitten in balans met elkaar zijn.
Behalve op foto 3 heb je je handen behoorlijk laag, met het risico dat je je armen vastzet; ik zie ook spanning in je houding: je rug lijkt recht, maar doordat je buik naar voren komt en je billen wat naar achteren steken, denk ik toch dat je met holle rug rijdt. omdat op een paar foto's ook je benen naar voren afsteken wordt dat beeld bevestigd. probeer meer ontspanning te krijgen, voel je zitbotjes op het zadel, ga ook mee in de zijdelingse bewegingen in stap en draf en houdt contact met je tenen.
op foto drie heb je je linkerhand ook veel hoger dan je rechterhand, wat doe je daar? handen op 1 hoogte houden verduidelijkt de hulp.
Je rechterhand doet overal ook wat anders dan je linkerhand: je rechterhand neigt naar pianohandje, waarbij je ook je pols omhoog duwt, ook hierdoor kun je zien dat je je arm hebt vastgezet; probeer het vanuit je schouders los te laten; kijk af en toe eens om tijdens het rijden en maak een rondje met je schouders: in combinatie met je holle rug denk ik dat je ook wel eens vergeet om door te ademen; oefen met je ademhaling tijdens het losrijden: voel je billen, je tenen en adem uit 'naar je tenen toe', hierdoor ga je dieper en makkelijker zitten. probeer hier telkens op te letten (of laat iemand je er tijdens het rijden om de paar minuten aan herinneren) en dan gaat je zit er stukken op vooruit.
de travers op foto 5 is veel te dwars, hiermee laat je wel zien dat je paard opzij kan, maar het risico op tempo en impulsverlies is veel te groot; ook bereik je hiermee geen buiging omdat je het paard zo geen kans geeft om het binnenachterbeen dragend te maken. terug naar de basis, klein inzetten vanuit een wending en niet teveel de achterhand omzetten, maar juist de schouder ervoor en dan buiging vragen om je been. succes!!

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 13:03

Vickey! Lekker die is het toch en daarbij is hij nog eens zo lief als dat hoj groot is :)

Het enige, ik stoor mij wel een beetje aan de stang die soms heel los en soms wel op goed contact is. Is daar een rede voor?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 13:05

Ik vreesde al dat ik de enige was haha. :=

Nadineh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 15:08

dit ziet er helemaal niet verkeerd uit en jou houding ook niet.
het beeld van de galop vind ik aan de voorkant het paard wat fout gebogen in zijn hals. D
dit kan prima een moment opname zijn.

Jeetje wat heeft het paard mooie uitgestrekte draf!
veel succes samen!

Mjelle_GJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 15:22

wauw wat een machtig beest zeg! :wow:

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-14 15:23

ciclidi schreef:
mooie, frisse combinatie, de plaatjes zijn mooi, maar ik zie wel wat aandachtspuntjes:
ik ben helemaal voor vriendelijk stanggebruik, maar bij jou hangt hij er voor nop bij en dan ook nog in een boogje dat kan gaan klapperen: eigenlijk is het zo helemaal niet zo vriendelijk: je rijdt nu alleen op je dunne (en dus scherpe) onderlegtrens, de stang hangt nu met de boog plat op de tong ipv met licht contact mooi rechtop te zitten waarbij de tongboog vrijheid geeft aan de tong en daarmee fijner aanvoelt. Als je de stang niet nodig hebt (en hoeft ook helemaal niet, Z2 gaat ook prima zonder stang en je hebt 'm zonder ook al goed aan het lopen) hang hem er dan niet in, of houdt heel licht contact zodat beide bitten in balans met elkaar zijn.
Behalve op foto 3 heb je je handen behoorlijk laag, met het risico dat je je armen vastzet; ik zie ook spanning in je houding: je rug lijkt recht, maar doordat je buik naar voren komt en je billen wat naar achteren steken, denk ik toch dat je met holle rug rijdt. omdat op een paar foto's ook je benen naar voren afsteken wordt dat beeld bevestigd. probeer meer ontspanning te krijgen, voel je zitbotjes op het zadel, ga ook mee in de zijdelingse bewegingen in stap en draf en houdt contact met je tenen.
op foto drie heb je je linkerhand ook veel hoger dan je rechterhand, wat doe je daar? handen op 1 hoogte houden verduidelijkt de hulp.
Je rechterhand doet overal ook wat anders dan je linkerhand: je rechterhand neigt naar pianohandje, waarbij je ook je pols omhoog duwt, ook hierdoor kun je zien dat je je arm hebt vastgezet; probeer het vanuit je schouders los te laten; kijk af en toe eens om tijdens het rijden en maak een rondje met je schouders: in combinatie met je holle rug denk ik dat je ook wel eens vergeet om door te ademen; oefen met je ademhaling tijdens het losrijden: voel je billen, je tenen en adem uit 'naar je tenen toe', hierdoor ga je dieper en makkelijker zitten. probeer hier telkens op te letten (of laat iemand je er tijdens het rijden om de paar minuten aan herinneren) en dan gaat je zit er stukken op vooruit.
de travers op foto 5 is veel te dwars, hiermee laat je wel zien dat je paard opzij kan, maar het risico op tempo en impulsverlies is veel te groot; ook bereik je hiermee geen buiging omdat je het paard zo geen kans geeft om het binnenachterbeen dragend te maken. terug naar de basis, klein inzetten vanuit een wending en niet teveel de achterhand omzetten, maar juist de schouder ervoor en dan buiging vragen om je been. succes!!

bedankt voor je tips dat is een hele bups huiswerk haha!
maar vind het fijn dat je ze geeft hoor.

het klopt dat ik snel een holle rug maak en het moeilijk vind echt te gaan zitten en te onstpannen.
nog elke dag ervaar ik dat in het zadel, maar ik zal je vertellen dit was nog veel erger..
en het moet dus ook nog beter. ik kan ontzettend goed aanspannen en sterk zijn en wat minder goed ontspannen dit heb ik ook als ik niet op mn paard zit haha.

mijn linkerhand leid soms een eigen leventje en is wat sterker, en rechts moet ik idd meer rechtop houden en mn handen in het algemeen wat hoger.
ik heb een slobberriempje aan mn stang en dacht (na tips instructie) dat de stang dan niet kan klapperen of door kan slaan..maar dit heb ik dus mis? ik zal hem in het vervolg er iets meer bij pakken.
maar heb zelf een enorme hekel aan te strakke stangteugels.

wel wissel ik enkel trens en stang en trens af maar toch ervaar ik stang en trens fijner omdat ie toch best wel heel wat kan maken met zn 1.80.

nogmaals bedankt

ook de andere bedankt!!

pc_cross

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 16:36

Wauw wat een gaaf paard! Leuke combinatie zijn jullie.
Je hebt ook een erg fijn gebruik met de stang & trens!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 16:39

Knap paard zeg! Je rijd ook erg netjes en vriendelijk!
Als tip zou ik inderdaad de stangteugel niet te veel laten vieren, maar dat is al gezegd!

Indomitable

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 16:53

Wat een prachtig mooi combinatie om naar te kijken! Je paard is een spetter en jij gaat ervan stralen. Je mag wel vaker foto's plaatsen.

Ik sluit me aan bij de feedback van Ciclidi. S&T zou eigenlijk een verfijning op moeten leveren in je hulpen en de ontspanning in de kaak. Balans en vriendelijkheid. Ik zou me zomaar voor kunnen stellen dat je tijdens je rijden veel bezig bent met het vriendelijke waardoor je juist in je handen rommelig kan worden. Alleen dan vul ik het in voor jou :).

Succes met je spetter en vooral lekker genieten, maar dat komt zo te zien wel goed!!!

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-14 10:11

Dankjullie wel :)

Froetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 09:14

Wauw! Wat zijn jullie een leuke combinatie! :)