Is dit waar?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

loenatje

Is dit waar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-14 17:28

Ik laat mijn kleine broertje nu ongeveer 1x per maand op mijn paardje rijden. Ik hou mijn paard dan gewoon vast aan het touw omdat mijn broertje nog niet ervaren genoeg is en omdat mijn paard dan altijd naar mij komt gelopen.
Nu zegt er plots iemand tegen mij dat ik die niet mag vasthouden omdat mijn broer dan niet goed leert paardrijden. Dit is waar, maar mijn broer is daar nu nog niet klaar voor en durft dit nog niet. Dan zegt die persoon plots : "weet ik ma ge moet oppassen da die daardoor mirabelle niet foutrijd he!"
Waarom zou een 16 jarig, goed beleerd paard, van af en toe klein kindjes op haar rug te hebben "fout gereden" worden?
Moet ik dit nu geloven of niet?

nu zegt die plots: "doe wa ge wilt met uwe pony ge geloofd mij toch ni he maar ge kunt ervoor zorgen dat die echt gevaarlijk of zo gereden word zoals bj kenna!"

* kenna is een jong, slecht beleerd paard

MissBmx

Re: Is dit waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 17:29

Onzin, je broertje en je paard worden er echt niet slechter van als ze af en toe een rondje rijden hoor.
Gewoon doen

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 17:29

Nee joh, kan geen kwaad hoor!

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 17:30

Kan geen kwaad ;)

Shari_B

Nee hoor kan helemaal geen kwaad! Gewoon lekker af en toe op je paard laten rijden hoor.

midori

Pff onzin, ik denk dat de kans dat ie fout gereden wordt juist groter als je hem zelf laat rijden en er niks van bakt! Lees: in de mond rukt, te hard schopt enz.

loenatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-14 17:30

Gillbo schreef:
Onzin, je broertje en je paard worden er echt niet slechter van als ze af en toe een rondje rijden hoor.
Gewoon doen

ok! bedankt! Ik vond het ook vreemd...

loenatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-14 17:31

ok! nu weet ik dat het onzin is! bedankt allemaal! :)

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 17:31

Ze worden er geen talenten van nee, maar slechter worden ze niet.

Hij leert beter zitten en vertrouwen en je pony leert braaf zijn met een onkundig ruitertje erop, niks mis mee :)

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 18:17

Nee hoor dat is onzin, juist leuk voor je broertje maar ook voor je paard :j Vinden ze vaak leuk kleine kindjes rondrijden.
Ik weet nog dat ik ooit op ponykamp op een heel goed (spring)paard een rondje mocht rijden. Vond ik echt fantastisch (ik weet het nog steeds :') ) en het paard was echt heel erg lief voor me, ik was zo'n guppie van 10.

Hannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 21:41

dat is onzin hoor het is ook fijn voor je broer want die krijgt vertrouwen omdat jij er naast loopt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 21:47

Der rijden zo veel onervaren mensen op mijn paard, eigenlijk kinderen die hobbelen kan haar niks schelen wordt ze alleen maar beetje lui van!

Myrthe64

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 21:48

dat kan echt geen kwaad hoor!!

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 21:53

Is juist goed voor je paard! Zo leert hij braaf te zijn bij onervaren mensen. Zodra jij hem loslaat kan ie misschien een gek sprongetje doen, omdat je broer anders zit, of iets anders doet dan jij. Vasthouden is dus sowieso beter!
maar ze worden er allebei alleen maar beter van :)

aeolusnr1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 22:07

het is idd onzin
dat kan echt geen kwaad
maar het zou voor jouw broer wel beter zijn dat hij echt les krijgt, en niet enkel door jou dus.

Horsetopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 22:11

Is dat dat jongetje dat een paar weken geleden zo zat te huilen en dat hij er dan via een stoel is op gegaan?
Dat kan zeker geen kwaad! Hij is trouwens nog te jong voor echt les, denk ik, dus zo wat spelend rijden is juist goed en Mirabelle gaat daar echt niet slecht van gaan lopen ;)

loenatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-14 09:00

aeolusnr1 schreef:
het is idd onzin
dat kan echt geen kwaad
maar het zou voor jouw broer wel beter zijn dat hij echt les krijgt, en niet enkel door jou dus.

ik geef hem niet echt les, hij wilt niet echt leren paardrijden maar gewoon voor het plezier! :)

loenatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-14 09:01

Horsetopia schreef:
Is dat dat jongetje dat een paar weken geleden zo zat te huilen en dat hij er dan via een stoel is op gegaan?
Dat kan zeker geen kwaad! Hij is trouwens nog te jong voor echt les, denk ik, dus zo wat spelend rijden is juist goed en Mirabelle gaat daar echt niet slecht van gaan lopen ;)

ja dat is die! :p en dankuwel! :)

lady62

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 09:05

Wat een flauwekul er lopen genoeg domme mensen rond dus

Gewoon doen hoor en geniet ervan.

fourseasonsO

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 12:49

Gewoon lekker doen hoor. :) Is een leuke afwisseling voor je pony en ik neem aan dat je broertje niet binnen een jaar naar de olympische spelen gaat dus dan worden ze er allebei niet slechter van hoor. Ik laat mijn zusjes soms ook op mijn pony 'rijden'.

Pepper32

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 12:56

Jeetje wat een onzin, nee hoor kan echt geen kwaad. Als het nu een grote te zware volwassene is die gaat zitten stuiteren!! Maar een kind nee hoor echt niet. Is voor je paard leuke afwisseling en bovendien als je hem vasthoudt kan hij ook geen streken aanleren. Juist als hij los zou rijden en hij kan nog niet zoveel kun je er evt last van krijgen dat ie bv gras gaat eten of in de hoeken stil staan ofzo omdat hij dan de baas is over de ruiter, maar nee joh, echt niet druk om maken hoor, dan hadden alle manege pony's toch rotknollen moeten zijn???? hoe moet je anders leren rijden???

Gea99

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 13:12

Leuk hoor dat hij zo even op je pony wil rijden. Gewoon zo doordoen, en veel plezier maken. Kan echt geen kwaad.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 13:14

Gewoon lekker je broertje op die manier op je paard laten zitten, wordt het paard echt niet slechter van en je broertje ook niet.

maarjoleinxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 13:17

Onzin, hij moet de basis toch eerst onder controle krijgen. goed blijven zitten enz.

loenatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-14 14:01

ok! bedankt allemaal! :)