Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
)
liedje89 schreef:Het klinkt als heel veel druk 100newton per vierkante cm, maar waarmee is dat nu eigenijk vergelijkbaar? Want ik heb echt geen idee hoe lichtvoetig een olifant is. Gaat het dan trouwens om een stilstaande olifant of eentje die net afzet om weg te lopen?? Ik vraag me af of dit nu echt zoveel is als die vergelijking doet vermoeden, tevens moet je als mens toch die druk uitoefenen dus dan zou dat net zo goed schadelijk en pijnlijk voor de ruiter moeten zijn als het echt extreem veel is?
Ik ken een boel paarden die erg veel lol hebben in springen dus echt heel pijnlijk kan het dan toch haast niet zijn.
geerke schreef:profs springen niet vaker dan 1x per week,als het paard op nivo is.
Sommige Bokkers springen iedere dag en hebben geen idee dat dat dus niet goed is.
geerke schreef:profs springen niet vaker dan 1x per week,als het paard op nivo is.
Sommige Bokkers springen iedere dag en hebben geen idee dat dat dus niet goed is.
Gini schreef:geerke schreef:profs springen niet vaker dan 1x per week,als het paard op nivo is.
Bwah, klopt ook niet hoor. In het weekend op concours sowieso 2 proeven, soms zelfs 4 en dan spreek ik niet over meerdaagse wedstrijden. Dan 1 keer in de week een rustige gymnastiektraining over kleine sprongetjes van 1m-1.20m en dan zeker nog eenmaal een intensievere en technische training.
geerke schreef:Gini schreef:
Bwah, klopt ook niet hoor. In het weekend op concours sowieso 2 proeven, soms zelfs 4 en dan spreek ik niet over meerdaagse wedstrijden. Dan 1 keer in de week een rustige gymnastiektraining over kleine sprongetjes van 1m-1.20m en dan zeker nog eenmaal een intensievere en technische training.
ben jij prof?
Ik ben groom geweest bij een prof.De paarden werden door de week dressuurmatig gereden,en in het weekend op wedstrijd.En dat zijn inderdaad vaak twee wedstrijden,op een dag.