Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
LindyH schreef:Daar kun je geen termijn aan hangen. Je bent gevorderd als je bepaalde dingen kan. Maar wat die dingen zijn is per plek verschillend. Op een manege kun je bijvoorbeeld gevorderd worden genoemd als je op het goede been kunt lichtrijden.
). Ik kreeg na 7 jaar manegepaarden gereden hebben een eigen paard en toen dacht ik tot ook echt heel wat te zijn. Was toen al effe 'gevorderd' volgens de maatstaven van de manege
.
.Shadow0 schreef:LindyH schreef:Daar kun je geen termijn aan hangen. Je bent gevorderd als je bepaalde dingen kan. Maar wat die dingen zijn is per plek verschillend. Op een manege kun je bijvoorbeeld gevorderd worden genoemd als je op het goede been kunt lichtrijden.
Ik weet dat het populair is om te doen alsof je niets leert op maneges, maar dit lijkt me wat onwaarschijnlijk![]()
. Lichtrijden leer je vrij snel, maar lichtrijden op het goede been heb ik pas na een tijdje geleerd. Volgens mij ga je eerder galopperen en dan pas lichtrijden op het goede been. Ik vroeger wel in ieder geval.
Voor mij betekent gevorderd bijvoorbeeld dat je zonder problemen een flink stuk in je eentje buiten kunt rijden met een rengalop en een paar sprongen erbij.
Ik ben pas sinds 1/2 jaar bezig m'n tinkertje te leren springen en dressuur te verbeteren en heb ook les. Dus bij mij duurde het 3 jaar voor ik mezelf 'gevorderd' mocht noemen. Verschilt dus heel erg hihi