Arabella is sinds een maandje manegepony, gister had ik een privé les met haar en vrijdag gaan we een onderlinge wedstrijd rijden.
We gaan onderling L1 starten, al zullen we het wijken achterwege (moeten) laten.
Het is voor zowel haar als mij een moeilijk onderdeel, ik ga namelijk onbewust scheef zitten waardoor ik haar in de weg zit, en zij gaat snel draven om er onderuit te komen

Ik werk hier wel aan, er zijn een aantal paarden die het goed kunnen en dan lukt het mij ook wel goed. Maar met Arabella moet ik er gewoon nog aan werken

Dus we gaan proberen alle andere onderdelen heel goed te doen zodat we misschien toch nog een winspuntje scoren

Een ander aandachtspunt is het halsstrekken, ze wil namelijk amper zakken en ik weet niet zo goed wat ik ermee aanmoet.
Ik probeer haar veel ruimte te geven, maar echt laag wilt ze toch niet gaan..
Waarom ik dan toch een wedstrijd met haar wil rijden? Omdat ik het leuk vind en het paard waar ik op zou gaan is helaas kreupel..

Dus zolang ik een goed gevoel over de proef heb ben ik tevreden, ongeacht de punten

Arabella is een 9-jarige Haflinger merrie, afstamming onbekend.
Hier zijn de foto's:
1. Meet Arabella!

2. Instappen

3. idem
Klik
4. Beetje stelling vragen
klik
5. Drafje

6.

7. Galopje linksom, hakken naar beneden

8. Ze was afgeleid en viel uit galop
Klik
9. Dus ik ben opnieuw aangesprongen ik moest kuit er goed bijhouden van instructrice

10. idem
Klik
11. Drafje

12. Galopje andere kant op

13. idem
Klik
14. Poging tot wijken, waarbij ik dus tegen ga zitten en zij onder me vandaan loopt

15. Middendrafje, wel netjes

16. idem
klik
17. Veel voorkomend aanspring probleem, ik trek mn hakken op en zij gaat sneller draven.
Dit was tijdens het oefenen van een B proef waarbij je dus op de volte moet aanspringen, ik ga dan haasten terwijl het veel beter gaat als ik gewoon de tijd neem om haar voor te bereiden.

18. Doorzitten, volte inzet andere kant op, wel netjes

19. Galopje, hakken naar beneden

Klik
20. Netjes

21. Afgeleid
Klik
22. Hier liep ze wel netjes door

23. Poging tot halsstrekken, wat ze dus moeilijk vind. Ik probeer haar veel ruimte te geven, maar weet niet wat ik nog meer kan doen..
Klik
24. idem
Klik
25. op andere hand zakt ze wel iets meer

Klik
26. En klaar

Nog even: dit is dus een manegepony en ik rijd er over het algemeen maar 1 x per week in de les op.
Er rijden dus ook veel andere kinderen op en ik heb niet de mogelijkheid om elke week privé les te nemen.
Eigen aandachtspunten:
- hakken naar beneden in galop en voeten niet te ver in de beugel
- Proberen recht te houden tijdens van hand veranderen, ze gaat nog wel eens schuin.
- In galop aandacht erbij houden
- Proberen wat ronder te krijgen voor zover dat mogelijk is
- Niet tegenzitten tijdens wijken