Ik rijd 1 keer per week voor een uurtje in een rijles. Elke week rij ik weer op een ander paard.
Meestal na afloop van de les heb ik aan de zijkant van beide ringvingers een blaar, waar de teugel zeg maar tussen zit (tussen pink en ringvinger). Ik rijd altijd met handschoenen, dus daar kan het niet aan liggen.
Meestal glijden de teugels ook telkens een stukje uit mijn handen, en moet ik ze telkens weer aanpassen. Hierdoor schuren beide teugels tegen de zijkanten van mijn ringvingers aan, waardoor ik dus blaren krijg (denk ik).
Ik heb al een aantal dingen probeert zoals pleisters op mijn ringvingers plakken en daar overeen ook nog eens handschoenen aan, dit hielp jammer genoeg niet, ik kreeg gewoon weer blaren.
Toen dacht ik dat het misschien aan mijn handschoenen lag... Dus ben ik ben ik naar Epplejeck gegaan om nieuwe handschoenen te kopen. Uiteindelijk heb ik handschoenen van het merk Roeckl gekocht, aangeraden door een mevrouw die daar werkt. De handschoenen handen speciaal extra grip, zodat de teugels niet snel uit je handen glippen. Dit leek mij echt ideaal! Dus heb ik ze gekocht! Ookal zat er een aardig prijskaartje aan (jaa! 40 euro!!
)Nu met met mijn nieuwe handschoenen glippen de teugels nog steeds uit mijn handen en krijg ik gewoon nog steeds blaren.
Heeft iemand anders ook dit probleem?
Weet iemand hoe ik dit probleem kan oplossen?

), dus zal niet snel uit mijn handen glippen denk ik!