Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Leen_ schreef:Dit los je niet op door een ander bit, een ander bit is gewoon symptoombestrijding in dit geval en zal het enkel maar erger maken aangezien je paard het dan achteraf ook zal doen op dat bit en dan kan je weer iets anders zoeken, en zo gaat het cirkeltje rond.
Heb je les? Heb je eventueel iemand in je omgeving die je zou kunnen helpen? Eventueel een trainer die verder doorrijdt aangezien je paard nog maar 4 is en dus duidelijk de basis nog niet onder de knie heeft.
baszo17 schreef:Daar ben ik het niet mee eens. Het is wel degelijk op te lossen met het bit, mits het probleem daar ligt!!
idd is goed les erg belangrijk!!
Pas dan, samen met je instructeur, kijken naar een ander bit!!! meerdere bitten proberen en niet 1 kiezen... jij kan niet voor je paard bepalen wat hij fijn vind in zn mond...
140509 schreef:Kan iemand gewoon antwoord geven op mijn vraag![]()
de rest zijn we al druk mee bezig
ik heb hem pas net 3 maanden
140509 schreef:Kan iemand gewoon antwoord geven op mijn vraag![]()
de rest zijn we al druk mee bezig
ik heb hem pas net 3 maanden
Nora_nora schreef:Uit de reacties is wel duidelijk dat je de oplossing niet (alleen)in het bit moet zoeken.
Bij keuze uit de knevel of D-trens met rolletjes... dan kies ik voor de D-trens.