,Ik heb de zoekfunctie gebruikt, maar écht antwoord op mijn vraag heb ik nog niet kunnen krijgen.. (als iemand een topic heeft, met het antwoord op mijn vraag, graag een linkje!).
Maargoed even iets over mij:
Een goede vriendin van mij, die een pony heeft, vroeg of ik eens wou komen rijden. (overlaten halen, want ik vond paarden altijd een beetje eng, maar wel super leuke dieren).
Toen begonnen met poetsen (toen vond ik het al super!), daarna gaan rijden!! Ik vond het super, en ben later nog vaker gekomen
Toen heb ik leren draven, en van haar geleerd hoe ik me goed in stap en draf kon redden, dit lukte! Ik heb toen de galop ook al even geprobeerd (ben toen 1 x gevallen..) Ik werd totaal verliefd op het verzorgen van paarden, en het rijden.Ik woon op een boerderij (400/500 schapen), en hebben dus genoeg ruimte (weide, stal enz.), wij hebben in het verleden ook verschillende paarden gehad. Maar ik heb toen veel met me ouders over het hebben van een pony gepraat, en zij hebben toen gezegd dat ik een pony mocht!!
. Mijn vader heeft eerder zelf gereden en kon me dus ook vanalles leren, en me helpen enz. Zij wilden (en ik ook) bij voorkeur een Haflinger merrie, en een wat oudere, die al vanalles kende, en eentje die rustig was. Deze hebben we al best snel kunnen vinden op marktplaats!!: Iris!! Ik heb, toen we haar kregen, al wat gedaan aan het rijden, en we konden onszelf al redelijk redden.
De stap en draf konden we redelijk
. We waren druk bezig, maar ik heb toen een ongeluk gehad, waardoor ik niet meer kon rijden... (voor 6/8 weken ofzo...). Ze was toen best wel 'verwilderd' omdat we haar in die tijd alleen maar naar binnen en naar buiten hebben gedaan, en een beetje poetsen...Ik ben het nu weer met haar aan het opbouwen: grondwerken, zadeltje keer weer op, draven aan de hand enzo. Maar nu is mijn vraag: Zou ik gaan lessen? Mijn vader heeft de laatste tijd weinig tijd.. (door nieuw werk, en ons schapen'bedrijf'). Als ik graag zou willen lessen, zou dit wel mogen van mijn ouders (natuurlijk in overleg, en eventueel een kleine bijdrage vanaf mijn kant)
.Ik zou miss willen gaan lessen, omdat ik het dan weer kan gaan opbouwen, en zodat ik goed vertrouwen in het rijden krijg, en een betere zit enz. (btw: Ik wil niet perfect kunnen rijden hoor, maar ik wil me goed kunnen redden tijdens het rijden, ik wil nml in de toekomst gaan buitenrijden enzo.)
Sorry voor het hele verhaal, maar zo weten jullie miss iets beter hoe het allemaal zit zegma...
Graag jullie mening! Ik weet het nml echt niet...
Alvast bedankt!!

): Mijn pony is 19/20 jaar oud, kan dit wel? (ze is nog harstikke fit hoor!, maar haar (en mijne!!) conditie moet nog wel opgebouwd worden..)
komt allemaal wel goed hoor! Iedereen moet leren. En klikt het niet met je lesgeefster of wilt ze toch te snel, ondanks dat je het aangeeft... dan stop je met bij haar te lessen en ga je op zoek naar iemand anders.. dat doe je ook als je niet tevreden bent over de hoefsmid dus ook bij een lesgeefster. Jij moet je er goed bij voelen en als jij je goed voelt, voelt je paard dat ook.