Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Bellatrix schreef:Je mag op HAW alleen foto's en filmpjes van jezelf plaatsen, niet van anderen. En het topic voldoet ook niet aan de eisen van HAW.
. Zat er een béétje naast. Maar goed dat ik geen jury ben, zou een sinterklaas zijn denk ik
. 44Myrthe44 schreef:Het is een B proef. B = Beginner. Dus de impuls mag nog best iets minder zijn.
Ik vind het echt een hele nette proef voor een B proef, tempo is correct, pony loopt al netjes in de aanleuning, ruiter rijd erg vriendelijk en heel netjes, en de figuren worden ook mooi op de letter gereden.
Heb helaas geen tijd om het nu te beoordelen, maar ik denk dat ik wel rond de 195-200 punten uit zou komen. Ik ben geen jury, ben wel benieuwd naar de werkelijke punten.
Edit: ik herkende de accommodatie, dus heb de uitslag even opgezocht. Zat er een béétje naast. Maar goed dat ik geen jury ben, zou een sinterklaas zijn denk ik
.

Anoniem schreef:Ik zou dan idd ook kiezen voor netjes stelling maar niet de hoek door.
Als je de aanleuning verstoord door hem de hoek in te trekken. Is het moeilijker om het volgend onderdeel goed te rijden.

. Zou wat meer stelling en buiging willen zien, aanleuning mag wat stiller. Overgangen mogen vloeiender. Halsstrekken is onvoldoende en ruitertje moet de pony meer laten verlengen in het frame in de middenstap. Probeer duidelijk verschil te laten zien tussen een normaal rondje waarbij je door de hoek rijdt en een volte waarbij je dat niet doet. Ruitertje vind ik vriendelijk rijden, al zou het been stiller en meer ontspannen mogen afhangen. Zou wel graag zien dat het zweepje niet zo omhoog steekt, als je je hand mooi rechtop houdt dan zou dat niet moeten kunnen. Voor een b-ponyproef vind ik het voldoende, maar nog niet ruim voldoende. bigone schreef:Leuk , die pony's en ruitertjes. Ruiter zit aardig netjes (zadel is al wat over gezegd) ik zou deze proef beoordelen A strenge jury beneden de 180 en iets minder streng B net 180 of er boven. En heel eerlijk, ik zou op zoek gaan naar een grotere pony , flinke D-maat. De ruiter is onervaren en wat me dan wel gigantisch negatief opvalt zijn de sporen, ze staan er continue in,, ruiter trekt in galop echt de benen wat op om de pony met sporen voorwaarts te houden. Dit is niet de manier om goed te leren rijden en zeker niet goed voor de houding van de ruiter op langere termijn.