Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Snollygoster schreef:Mij is er verteld dat je bij turnen heel andere beenspieren ontwikkelt die in de weg zouden kunnen zitten tijdens het paardrijden..
Lusitana schreef:Heeft te maken met spieropbouw van je bovenbeen. Voor paardrijden moet je een vlakke binnenkant van je dij hebben.
Die wordt bij alle andere sporten echter bol. Vooral bij mannen en als je wat meer massa hebt.
maar ik kan me voorstellen dat als je je bekken op twee verschillende manier moet gebruiken/trainen dat dit elkaar tegen werkt. Enjoy_ schreef:Lusitana schreef:Heeft te maken met spieropbouw van je bovenbeen. Voor paardrijden moet je een vlakke binnenkant van je dij hebben.
Die wordt bij alle andere sporten echter bol. Vooral bij mannen en als je wat meer massa hebt.
Vroeger ook geturnt en nu loop ik veel hard...
Kan het daardoor ook zijn dat als je bolle binnenkantdijspieren (mooi woord voor galgje) moeite hebt met doorzitten?
Je kunt nl niet "plakken" aan het zadel. Het valt het wel op te vangen door "los" ruggebruik en goede bekkenpositie, maar het speelt zeker een rol. 
Bralindy schreef:Iemand bij mij op stal heeft veel geturnt en heeft pijn in haar rug met paarden die hoog opgooien. Ze heeft daarom een paard gekocht met vlakke gangen... Dus ik denk dat het wel vervelend is!
@abu; weet je zeker? Kort en stevig? Ik ben leniger dan ooit sinds ik ben gaan paardrijden en kan met mijn benen recht, mijn handen plat op de grond doen..
). 
Lusitana schreef:Enjoy_ schreef:Vroeger ook geturnt en nu loop ik veel hard...
Kan het daardoor ook zijn dat als je bolle binnenkantdijspieren (mooi woord voor galgje) moeite hebt met doorzitten?
Je kunt nl niet "plakken" aan het zadel. Het valt het wel op te vangen door "los" ruggebruik en goede bekkenpositie, maar het speelt zeker een rol.
charlot_s schreef:Kan me herinneren dat toen ik nog turnde ik het lastig vond dat je met turnen alles moet aanspannen (en je spieren ook vrij explosief gebruiken als het ware) terwijl je bij paardrijden weer ontspannen op je paard moet zitten. Kan me ergens wel voorstellen dat het één dan een bespiering oplevert die het ander tegenwerkt.

), maar ik ben ook hypermobiel en dit is aangeboren.