Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
piezze schreef:Ieder doet zijn eigen ding. Ze maken hun eigen paard botter en botter en als ze daar blij van worden moeten ze zelf maar bepalen. Zo zie ik het en ik ga me er niet aan irriteren. Zo'n paard zou ik dan ook nooit kopen. Paarden wennen er wel aan dus echte mishandeling kan ik het niet vinden, eerder onwetendheid/stommigheid.
Akke_sSpring schreef:Ik zou mijn mening bijna niet durven geven omdat ik het gevoel krijg voor mishandelaar uitgemaakt te worden omdat ik met een ongebroken pelham rijdt. Gelukkig heeft Airnt het een en ander uitgelegd en dat is de reden dat ik het wel doe.
Ik heb al heel veel bitten geprobeerd, ongebroken, dubbel en enkel gebroken, water en bustrens, Myler en bitloos. Maar de echte ontspanning kwam pas met de pelham, ongebroken want gebroken geeft onrust in haar relatief kleine mond, dus ook geen dikke rubberen variant maar een smalle rvs. Ze opent haar mond als ik het bit voor houd en neemt het zelf in haar mond, probeert het bit niet in te slikken, wordt niet onrustig met haar hoofd. Tijdens het rijden werken we vooral aan voorwaarts op de hulp, ontspanning, nageeflijkheid, het neusje eruit (ik heb een Fries) en voorwaartse handen.
Ik ben wel weer aan het kijken voor een ongebroken trens, waarom, omdat er zo'n negatieve kijk is op dit soort bitten en ik me toch altijd moet verdedigen. Jammer want mijn paard heeft nog niet eerder zo relaxed op een bit gereageerd als deze.....
JLDB_SL schreef:Hallo allemaal ,
Eerst even dit ik ben niet tegen bitten en en aan de teugel vragen maar het
valt mij op dat sommige mensen zwaare bitten gebruiken zolang het paard maar goed loopt ik
erger mij hier de @#$%^ aan ook tegen sporen prima dat je ze gebruikt maar soms erger ik me daar ook aan iedere stap drukken trekken aansporen wat vinden jullie hier van je mag ook fotos plaatsen van iets.
PaulinBijoux schreef:JLDB_SL schreef:Hallo allemaal ,
Eerst even dit ik ben niet tegen bitten en en aan de teugel vragen maar het
valt mij op dat sommige mensen zwaare bitten gebruiken zolang het paard maar goed loopt ik
erger mij hier de @#$%^ aan ook tegen sporen prima dat je ze gebruikt maar soms erger ik me daar ook aan iedere stap drukken trekken aansporen wat vinden jullie hier van je mag ook fotos plaatsen van iets.
En hier zie je weer duidelijk dat er een heel groot verschil is tussen een paard aan de teugel rijden of een paard laten nageven.
Eline0206 schreef:Ik weet het dit is off topic maar ik ga het toch proberen. Ik heb een probleempje en ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Ik ben nu 15 jaar en rijd al jaren paard. Nu kanheb ik sinds een half jaar een nieuw paard. Ze loopt uit eigenlijk prima in de aanleuning zolang ik maar druk houd op mijn kuiten. Alleen ik kan mijn linker arm niet loslaten dus als ze moet buigen blijf ik die linkerhand vasthouden en die kan ik niet of nauwelijks ontspannen. Heeft er iemand tips?
Tessa_93 schreef:Eline0206 schreef:Ik weet het dit is off topic maar ik ga het toch proberen. Ik heb een probleempje en ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Ik ben nu 15 jaar en rijd al jaren paard. Nu kanheb ik sinds een half jaar een nieuw paard. Ze loopt uit eigenlijk prima in de aanleuning zolang ik maar druk houd op mijn kuiten. Alleen ik kan mijn linker arm niet loslaten dus als ze moet buigen blijf ik die linkerhand vasthouden en die kan ik niet of nauwelijks ontspannen. Heeft er iemand tips?
Ik denk dat je hier beter zelf een topic over kan openen