Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

hunter87 schreef:waarderen? nee dat is het doel van de oefening met middengalop demo_love.

MarlonNaldo schreef:Heej onwijs leuke combi en wat een mooi paard!!
Ik ben ook geen jury maar ik vind hem ook iets achter de l.l lopen soms. Wat mij ook opvalt is dat hij op de lange zijden niet altijd recht is. Hij loopt iig niet in 1 spoor. (ik weet niet of meerdere dit zien??)
Je weet al heel goed je punten dus ik ben heel benieuwd naar een volgende topic waarin het halsstrekken en de middengalop meer bevestigd zijn.
Succes!!!
. Ik werk volgens de klassieke dressuur en heb weinig affiniteit met de hedendaagse wedstrijddressuur dus jullie gaan het wrs niet met me eens zijn... 
jsofie schreef:Dank voor de reacties!
Zoals ik al eerder schrijf is de halslengte en loodlijn door jury´s niet eerder genoemd. Wel weet ik dat hij graag bovenin loopt en zich een beetje opkrult. thuis werken we voornamelijk aan het laten zakken.
Dat hij scheef is klopt ook wel. Hij heeft zijn bouw niet helemaal mee en gaat zijn houding graag zo aanpassen dat hij het lekkerste loopt.
Ik vind dat alle commentaren een beetje terugkomen op zijn kracht in de achterhand. Die heeft hij inderdaad niet en daardoor gebeurd er van alles. Ik probeer thuis een hoop te doen maar ik doe ook erg voorzichtig met dit paard. Dus beetje bij beetje wil ik hem sterker maken.
Klein detail is wel dat we sinds enkele weken thuis pas rustig kunnen rijden. Tot voor kort vloog hij er direct vandoor wanneer het hem te moeilijk werd. Ik heb mij meer gefocused op het ontspannen rijden dan, rechtrichten etc.
teugels op maat maken? ehm daar denk ik nooit bij na eigenlijk![]()
In ieder geval bedankt voor de tips! Zal zeker weer een keer een ander filmpje laten zien.
friendly schreef:Misschien wel in een iets andere vorm. Het lijkt soms alsof je (valt vooral op bij de lange zijde waar je van de camera wegrijdt) scheef zit naar links. En je beugels zijn volgens mij te lang. Zie veel dat je op de bal van je voet staat en we bijna goed kunnen zien wat er onder je laarzen aan aarde ed zit