Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Gusta160 schreef:evelien_89 schreef:dan ziet deze pony jouw denk ik niet als leider.
aangezien je nog maar 11 bent denk ik dat je vooral heeel veel lessen moet nemen. en niet alleen rijden maar ook leren hoe paarden met elkaar omgaan en wat hun gedrag betekend.
maar ik ga al jaren met paarden om
bloem12 schreef:hoi,
ik heb een pony maar ze is heel erg sloom en ook best wel vervelend.
ik denk dat het aan mij ligt want toen een ander meisje er op reed was ze totaal niet sloom.
en ook niet vervelend.
weten jullie hoe dat kan??
mnkortleve schreef:bloem12 schreef:hoi,
ik denk dat het aan mij ligt want toen een ander meisje er op reed was ze totaal niet sloom.
en ook niet vervelend.
Als ze bij de andere persoon niet sloom en vervelend is ligt het aan jou en ben je wss niet consequent genoeg.

bloem12 schreef:hoi,
en ook niet vervelend.
zoutenootjes schreef:bloem12 schreef:hoi,
en ook niet vervelend.
Dat kan komen door dat het andere meisje duidelijke hulpen geeft bij het rijden. Jij bent waarschijnlijk heel onduidelijk. Dus beter leren rijden, dan gaat het ook beter met jou en deze pony.
De pony geeft hier aan dat hij het niet begrijpt. Het is aan jou om duidelijker te zijn.
Het gaat om het 'gesprek' dat je hebt met elkaar.

zoutenootjes schreef:Laat jezelf eens filmen als je rijdt, en ook een stukje filmen van de andere ruiter. Dan kun je zien wat er voor verschil is.
Het zijn vaak kleine dingen, die je zelf niet zo snel ziet.
bloem12 schreef:mnkortleve schreef:
Ja is ja nee is nee.
Duidelijk zijn en niet afwachten of je paard wat gaat doen.
ja oké maar ik ben volgens mij al heel duidelijk voor mijn gevoel
Annett1990 schreef:Ik zag de titel en dacht ooh dat ken ik, maar zie nu dat je 11 bent dus mijn situatie zal t wel niet zijn.
Had ik met mijn pony ook eerst, omdat ik te zwaar was voor haar maar daar ga ik niet vanuit dat dat bij jou ook zo is.
Wij kunnen helaas niet goed oordelen als jij zegt ja mijn pony is sloom, misschien een filmpje?
Heeft je pony misschien ergens last van? Is ze stijf? Word ze vaak bereden? Is ze oud?
Of ben jij gewoon niet consequent/streng genoeg en die andere mensen die er op gezeten hebben wel?
Ik raad je aan om les te nemen en dan te gaan kijken wat je er mee moet
bloem12 schreef:zoutenootjes schreef:Laat jezelf eens filmen als je rijdt, en ook een stukje filmen van de andere ruiter. Dan kun je zien wat er voor verschil is.
Het zijn vaak kleine dingen, die je zelf niet zo snel ziet.
ok
maar mijn zus die al 6 jaar les heefd gehad ging er ook op rijden en bij haar deed ze ook vervelend
bloem12 schreef:Annett1990 schreef:Ik zag de titel en dacht ooh dat ken ik, maar zie nu dat je 11 bent dus mijn situatie zal t wel niet zijn.
Had ik met mijn pony ook eerst, omdat ik te zwaar was voor haar maar daar ga ik niet vanuit dat dat bij jou ook zo is.
Wij kunnen helaas niet goed oordelen als jij zegt ja mijn pony is sloom, misschien een filmpje?
Heeft je pony misschien ergens last van? Is ze stijf? Word ze vaak bereden? Is ze oud?
Of ben jij gewoon niet consequent/streng genoeg en die andere mensen die er op gezeten hebben wel?
Ik raad je aan om les te nemen en dan te gaan kijken wat je er mee moet
ze is niet stijf en ook niet oud
ik heb helaas geen filmpje
maar volgens mij ben ik heel erg streng
Vraag het na aan je lesgever, of zoek een goede lesgever