Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

ezzy160 schreef:Bij deze pony werkt het juist niet als je hem niet straft. Dan gaat hij nog meer zijn eigen gang, dan ben je helemaal niet meer de baas. Op de manege lessen heeft denk ik geen nut, want ze kan totaal niet met andere pony's omgaan. Ze komt trouwens ook van een manege maar is daarom ook weg gegaan.
NesxNas schreef:Is alles medisch al uitgesloten? Tuig goed? En ben jij misschien niet te lang? Hoe is ze met longeren? Als ik jou was zou ik les nemen, en zelf niet aanklooien.
ezzy160 schreef:het rijden is geen probleem, dat gaat goed, maar het probleem is gewoon dat hij niet goed luistert. Het is ook niet zo dat ik hem onnodig sla, maar alleen als het echt nodig is. en als ze het goed doe beloon ik hem daar ook goed voor. En dat mijn zus mij helpt, is alleen maar fijn. Dat vind ik ook fijner dan op een manege.
aeolusnr1 schreef:Het kan heel goed zijn dat jij dat fijn vind , en jouw zus zal het heel waarschijnlijk ook wel graag doen, maar jouw zus heeft geen opleiding gekregen tot instructeur, ze heeft ook niet de ervaring die echt noodzakelijk is om echt les te geven.
Paardrijden is een technische sport, waar nog heel wat andere ook heel belangrijke delen bij komen kijken.
Als een paard niet altijd goed luistert, zit de fout niet bij het paard, de fout moet je altijd bij de ruiter zoeken (dus in dit geval bij jou).
Als een paard niet luistert, betekend dit dat jij het hem niet goed uitlegt, dat er niet de juiste verstandhouding bestaat, houding , uitstraling, kennis en kunde, en uiteraard een juiste volgorde van training, je kan en mag geen onmogelijke dingen vragen.
Alleen door echt les te nemen kan je leren omgaan en leren rijden met een paard.
De fout zit altijd bij de mens.ezzy160 schreef:het rijden is geen probleem, dat gaat goed, maar het probleem is gewoon dat hij niet goed luistert. Het is ook niet zo dat ik hem onnodig sla, maar alleen als het echt nodig is. en als ze het goed doe beloon ik hem daar ook goed voor. En dat mijn zus mij helpt, is alleen maar fijn. Dat vind ik ook fijner dan op een manege.

ezzy160 schreef:\het klopt dat ze geen opleiding heeft, maar je hebt niet voor alles een opleiding nodig om iets te kunnen. En over de fout zit altijd bij de mens; daar ben ik het niet mee eens. Je kunt alles nog zo goed doen,maar als je pony gewoon niet wil, dan kun je daar zelf niks aan doen. Dat ligt dan gewoon aan de pony. Dan wil niet zeggen dat je het dan maar moet opgeven, maar dat doe ik ook niet.
NesxNas schreef:Is jouw zus een gediplomeerde instructrice dan? En je hebt geen antwoord gegeven op mijn post dus ik quote mezelf maar even.NesxNas schreef:Is alles medisch al uitgesloten? Tuig goed? En ben jij misschien niet te lang? Hoe is ze met longeren? Als ik jou was zou ik les nemen, en zelf niet aanklooien.
ezzy160 schreef:[/quote]het rijden is geen probleem, dat gaat goed, maar het probleem is gewoon dat hij niet goed luistert. Het is ook niet zo dat ik hem onnodig sla, maar alleen als het echt nodig is. en als ze het goed doe beloon ik hem daar ook goed voor. En dat mijn zus mij helpt, is alleen maar fijn. Dat vind ik ook fijner dan op een manege.

ezzy160 schreef:jullie hebben het de hele tijd over les maar ik hat ook al gezecht: niet iedereen kan les nemen
wij hebben het geld er gewoon niet voor omdat we ook al voor de pony moeten betalen