Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
AmoorM schreef:loveulla94 schreef:het kan zijn dat het nog tussen de oren zit dat ze pijn heeft van de wolfskies.
maar ik zou er persoonlijk nog een fysio bij halen
Hoe kunnen we dat dan oplossen als het tussen haar oren zit?
FriesWytske schreef:Hebben jullie ook verder onderzoek gedaan naar aanleiding van haar gedrag. En daarmee bedoel ik dus dierenarts, evt. foto's en dergelijke. Dat mis ik in dit verhaal
geerke schreef:Heb je er weleens iemand anders op laten rijden?
Citaat:Toen we haar net kochten ging het wel goed, maar toen ging het eigenlijk berg afwaarts.
Iris82 schreef:Toen ze ziek was. Wat had ze dan? Ik kan me namelijk niet voorstellen dat de dierenarts zich toen helemaal gefocussed heeft op alles wat dít probleem kan veroorzaken. Enkel dat ie gekeken heeft waar het ziekzijn vandaan kwam.
Zilfstar schreef:Waarom geen stang? Of beter een ongebroken trens misschien? Al was t om te kijken of ze daarmee beter loopt? Dan weet je of t daaraan ligt. stang/ongebroken trens ligt stiller, ik bedoel rammelt minder. Sommige paarden zijn daar erg gevoelig op. Zeker als ze al 4 jaar een vast bit (geen losse onderdelen) gewend is.
FriesWytske schreef:Dus geen specifiek onderzoek naar rug of beenproblemen, die dit gedrag zouden kunnen verklaren.
Zou heel goed kunnen dat ze daar ergens last van kan hebben. De reden waarom ik dit aanhaal is. Dat wij, doordat een merrie niet door de klinische keuring kwam, door toen zelf door te gaan onderzoeken. Er achter zijn gekomen waarom deze merrie zo moeilijk deed bij bepaalde oefeningen onder het zadel.
Zilfstar schreef:Zilfstar schreef:Waarom geen stang? Of beter een ongebroken trens misschien? Al was t om te kijken of ze daarmee beter loopt? Dan weet je of t daaraan ligt. stang/ongebroken trens ligt stiller, ik bedoel rammelt minder. Sommige paarden zijn daar erg gevoelig op. Zeker als ze al 4 jaar een vast bit (geen losse onderdelen) gewend is.
Ik quote mezelf maar even. Ben nml benieuwd hiernaar
Sjolvir schreef:Je paardentandarts zou overigens beter moeten weten dan meteen roepen dat het paard hard is geworden in de mond door het gereden zijn met een stang tijdens het mennen.
Als het paard gewoon netjes gemend is wordt het daar echt niet hard van in de mond.
Je zegt dat het probleem verergert.
Paard is nog niet onderzocht op problemen die dit gedrag zouden kunnen verklaren.
Verder is een rijtechnisch probleem ook niet ondenkbeeldig.
Lesgever die meteen thiedemann roept zoekt het niet meteen in een structurele oplossing naar mijn idee.
Structureel zou zijn, ruiter beter leren rijden of zoeken naar een oorzaak.
En je harnachement na laten kijken is natuurlijk ook wel handig om een keer te doen.