Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
smurffie schreef:Zoals in je andere topic gezegd, springen met elastiek is gevaarlijk en heb ik daar ook uitgelegd.
Als je zelf je hand niet stil kunt houden hebkje waarschijnlijk nog weinig balans, en is dat iets om aan te oefenen voor je weer gaat springen.
Goede lessen nemen (dus stoppen bij degene die wil dat je met elastiek springt) en dan komt het vast goed!
smurffie schreef:Lees je eigen berichten is fatsoenlijk in je andere topic, je paard gooit haar hoofd omhoog en dat ligt aan jou handen.
Daar was je nog hoog en laag aan t springen dat alles goed was wat je doet.
sjouk_L schreef:Een martingaal dient ervoor om enige controle te houden als het paard het hoofd omhoog doet. Dus niet alleen als noodrem. Als een paard aan de kletter gaan maar zijn hoofd niet omhoog doet werkt een martingaal ook niet hoor.
Dientje_Yara schreef:Het is niet voor niets dat je eerst een winstpunt moet behalen in de B dressuur voor je aan springwedstrijden mee mag doen
Hiermee bedoel ik te zeggen zorg eerst dat je dressuurbasis goed is bevestigd voor je gaat springen
Antwoord op je vraag, martingaal en de rest zelf tijtechnisch oplossen, mij is altijd gezegd paard doet alles goed het is de ruiter die hem stuurt
Dientje_Yara schreef:Misschien moet je mijn post nog maar eens lezen
Zorg maar eerst voor een goede basis en laat al die toeters en bellen weg!