Paarden niet meer de weg op vw vuurwerk!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

aerdenhout1

Paarden niet meer de weg op vw vuurwerk!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-13 18:41

Vanaf vandaag mogen mijn paarden niet meer de weg op vw het vuurwerk gevaar. Ik zit aan een drukke weg en er word hier behoorlijk wat afgeknald.
De pensionklanten zijn gewaarschuwd, maar dat is hun eigen verantwoording natuurlijk.
Meer stallen die deze maatregel treffen?

_nvds

Re: Paarden niet meer de weg op vw vuurwerk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 18:42

Wij mogen dit wel zelf bepalen.. maar wij zitten op een enorm rustige weg.
Ik stap altijd na het werk buiten nog.. kijk het gewoon aan :)

Wel goed dat je die regel voor je zelf trekt :)

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 18:43

Bij ons is het niet verplicht maar meeste mensen kiezen er nu toch wel voor niet met hun paarden naar buiten te gaan. Sta op een pensionstal

_Annemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 18:44

heb hier nog geen waarschuwingen gehad,het is natuurlijk niet slim maar ieder zn eigen verantwoording,wel gaan de paarden vlak voor oud en nieuw niet meer de weide op.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 18:45

Zowel op mijn vorige stal (wel in de bebouwde kom) als mijn huidige stal (niet in de bebouwde kom) waren/zijn er geen regels voor, maar er gaat ook eigenlijk niemand naar buiten. Dat komt 2 januari wel weer.

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 18:46

Mijn paarden (heb ze thuis) gaan, naar verwachting, op oud en nieuwjaarsdag niet de weide op. Ligt er even aan hoe erg het vuurwerk hier in de buurt word afgestoken. (Wonen buitenaf).

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 18:47

Hier ook hoor , maak zelf die keuze overigens.

Sóchtends is nog wel goed te doen hier.
Maar zodra de schemer valt worden de knallen steeds harder.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-13 18:48

Ik heb het ook echt over MIJN paarden, de pensionklanten mogen het natuurlijk zelf weten. Een groot deel van mijn paarden staat in de lease en dat zijn dus eigenlijk zo goed als eigen paarden waar ze heel veel zelf over mogen beslissen.
Gelukkig dat veel veiligheid voor alles laten gaan.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 18:49

Met je eigen paarden kan je dat uiteraard is dat ook wel goed te doen toch?!
Ik zou dan ook zeggen dat ze maar fijn even op het erf moesten blijven.

Ik sta op kleine pension stal (zonder bak), allemaal eigen paarden, kortom iedereen hier gaat gewoon naar buiten.
En ja... ook wel eens vuurwerk tegen gekomen.
Knalt hier al weken ergens in het bosje zitten ze volgens mij met iets illegaals.
Is wel een drukke weg met verkeer, maar niet heel erg met knallen.

En 2 jaar terug op straat kwamen we net voorbij de SRV wagen toen ze er net achter van die draaitollen en fontijnen met PFFFTTTTTfluitRTTTTT af staken, ze konden mij niet zien uiteraard zat achter de SRV.
Toen zakte Toobs zijn panty toch wel even af, die had hij niet aan zien komen (en ik ook niet).

En op nieuwjaarsdag kan je vaak 's ochtends heel goed rijden, mits je vroeg bent, dan ligt iedereen nog op 1 oor.

Vorige stal lag in dorp (sorry.. stadje) verderop, paard stond daar in nieuwbouwwijk, reden we ook vaak gewoon buiten, in ieder geval vroeg op nieuwjaars dag.

Arcodavella

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 18:51

Bij ons ook geen regel, maar uit veiligheid doe ik het ook al een aantal dagen niet meer.

Ik denk dat dit ook erg wisselend is per paard. Die van mij rent voor vuurwerk, dus dan is het sowieso al niet verstandig ;) .

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 18:52

Vanmiddag nog in het bos geweest, ging nog prima.
Is maar klein stukje langs de weg maar is toch laatste ritje geweest voor dit jaar.
Volgend jaar weer je wilt niet dat er wat zou gebeuren met vuurwerk afgestoken door stoere jongeren.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-13 18:54

Het scheelt zeker per paard, maar een rotje tussen de benen laat vrees ik elk paard op hol slaan met wat voor beste ruiter dan ook!
Afschaffen die handel... niet alleen voor ons ruiters met paard, maar voor alle dieren!

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 18:55

bij mijn vorige stal zijn er 2 weer heel snel thuis gekomen op 30 dec... de buurjongens gooiden rotjes rond.. ze hadden geluk dat de paarden nog weer het erf op kwamen. (en die buurjongens hebben wel een flinke preek gehad)

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 18:55

Toen ik mijn merrie nog bijreed, mocht ik ook niet naar buiten op 31/12. Dat wilde ik ook niet, dus daar waren we het mooi over eens :)

Arcodavella

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 18:56

aerdenhout1 schreef:
Het scheelt zeker per paard, maar een rotje tussen de benen laat vrees ik elk paard op hol slaan met wat voor beste ruiter dan ook!
Afschaffen die handel... niet alleen voor ons ruiters met paard, maar voor alle dieren!

Ja, daar heb je zeker gelijk in! Maar zolang je alleen knallen een paar straten verderop hoort en je paard vindt dat niet spannend, zou het nog kunnen.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 18:56

Het is ieder zijn eigen verantwoordelijk bij ons de pensionhoudster legt geen verplichtingen op.
Maar vandaag met me bijrijpaard wel naar buiten geweest af en toe knallen in de verte maar hij reageert verder niet op vuurwerk.
Met me lease paard blijf ik gewoon veilig in de bak op knallen reageert hij niet maar wel dat knetter vuurwerk en met oudjaarsdag ga ik helemaal niet rijden.
Komende dagen proberen zo vroeg mogelijk te rijden scheelt ook al!

Bij ons is het ook zo dat we niet door woonwijken hoeven te rijden.
Ligt denk ik ook aan de omgeving en wat voor paard heb je.
Nu vanavond wordt er al echt veel af geknalt!
Laatst bijgewerkt door Linnie050 op 28-12-13 18:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Herman97

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 18:58

Ik ga morgen nog gewoon de weg op hoor. Paard staat in een klein dorpje waar ze nog nooit van vuurwerk hebben gehoord denk ik ... hahaha. En op de hei is het toch rustig .... alleen wandelende mensen misschien met irritant niet opgevoede loslopende honden.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 18:58

Ben met 1 ding wel blij, op het erf waar mijn pony's staan wordt hele jaar door gejaagd, dus ze zijn het wel enigszins gewend.
Uiteraard niet als ze een zevenklapper tussen de benen krijgen, dan is ook mijn uberbravefjordsel waarschijnlijk wel een soort lanceer projectiel.

Morgen rijdt ik vroeg.
Maandag en dinsdag en woensdag laat.
Denk overigens dat ik dinsdag allicht niet ga rijden :D :+ .

Moet zeggen bedenk ineens dat de vereniging naast de voetbal ligt en er ahum.. daar ook wel eens illegaal gedurende het jaar ineens wat af gaat. (stelletje $@$@^^@)

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 18:59

Hier ook geen regels van de stal eigenaar, iedereen mag het zelf weten.
Ik sta gelukkig langs een rustige weg dus heb de afgelopen jaren gewoon buiten kunnen rijden met oud en nieuw. We hoorden dan alleen af en toe een knal in de verte.

Splut

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 19:02

..
Laatst bijgewerkt door Splut op 08-07-22 11:23, in het totaal 1 keer bewerkt

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 19:03

Ik woon wat afgelegen maar als ik ga wandelen moet ik door woonwijken.
Hier zijn er geen regels opgesteld, is op eigen risico.
Mijn paarden zijn veel gewoon (militair domein en jagers)
Maar ik ga in de voormiddag nog rijden en 's avonds zal ik ze in het oog houden.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 19:04

Wij zijn vandaag nog heerlijk in het bos geweest .
Hier geef ik geen verbod ervoor, mijn manege ligt gelukkig pal aan het bos, en de knallen beperken zich tot de woonwijken die op veilige afstand liggen.

DanonePower

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 10:37

Zelf zou ik niet rijden met die knallen. Paard schrikt dan snellen.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 14:06

ik rij mijn merrie nu ook niet buiten ze is niet schrikkerig maar wil geen risico lopen..

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 14:12

Mijn paard staat op 31 dec altijd op rust. Ze reageert er gewoon te erg op en maakt zowel ons als zichzelf dan gek. Gisteren is ze wel gewoon gereden. Toen vielen de knallen nog mee.

vanmorgen is ze wel al los in de rijbak geweest met haar maatje en nu staat ze met de groep op de wei... ofja, ze staan nu meer op de uitloop, gezien die watjes nu liever allemaal bij de stal in de buurt blijven :D slag van de wei is gewoon open ;)