Ik rijd Mary (verzorgpaard) nu al ruim 3 jaar en wil me dus eens wagen aan een HAW.
Mary is een 7 jarige bonte merrie.
Echte naam: Mary From The Dairy
Mary is een Engelse dame.
Ze heeft al een aantal veulens rondlopen op de wereld.
We zijn nu op niveau A en binnenkort wil ik de L starten.
Ik rijd bij de VOR (Belgische wedstrijdvereniging van de VLP).
Mary was in het begin een zeer schuchtere merrie waar ik veel geduld mee moest hebben. Nu is ze niet meer kijkerig en vertrouwen we elkaar volledig!
Mary kwam zo een drie jaar geleden bij ons op stal aan uit Engeland. Ze was heel bang en vertrouwde niemand. Ik denk nog steeds dat ze ooit iets heeft meegemaakt want ze was zeer schuw en in het begin niet te rijden. Als ik in haar stal kwam ging ze in een hoekje staan bibberen.
Mary stond bij ons voor de verkoop.
Uiteindelijk mocht ik haar rijden en verzorgen. Het heeft lang geduurd voor ik haar kon belonen zonder dat ze schrok of wegsprong. Een half jaar later ging het super en mochten we op wedstrijd (oefendressuur).
(vreselijke dotten
)
We zijn blijven trainen en trainen. Heb vaak reacties gehad dat ik met dat paard niet verder moet doen omdat ze geen dressuur paard is en omdat ze niet toonde. Maar ik vind niet dat je een paard aan de kant moet zetten omdat deze volgens sommige niet goed genoeg is. Elk paard krijgt een eerlijke kans en ze deed tot slot haar uiterste best voor mij. Dus ik ben blijven trainen. Een jaar later mocht ik van men lesgeefster met haar voor de eerste keer op een zomer wedstrijd.
(Mijn dotten vind ik zelf al een heel stuk beter
)
Paar maand later kreeg ik te horen dat de ouders van mijn instructrice het paardje hadden gekocht, en hun vraag was natuurlijk of ik er mee wou blijven rijden.
Uiteraard heb ik JA gezegd! 
Nu rijd ik er nog steeds mee en train bijna dagelijks.
Training @ de weide :

af en toe ook eens ontspanning:

schriktraining:
http://imageshack.com/a/img51/2117/h0h4.jpg
carnaval op stal:

fotoshoot!

wedstrijd:

Dit is ons verhaal in het kort, nu ben ik benieuwd naar jullie reacties!
Zelf vind ik dat ik mijn benen meer achteruit moet leggen (achter de singel)
Mijn handen meer in recht opstaande vuisten moet houden en mijn armen ontspannen.
Voor mij kijken (niet naar de hals en hoofd van het paard) en rug ontspannen.
Ook zit ik links een beetje vast, hier ben ik al een tijdje mee aan de slag want dit ergert mij enorm!
Ik denk dat je je beugels ook wel iets langer kan doen, dan vergemakkelijk je het al om je benen iets verder naar achteren te leggen. Let erop dat je je handen rechtop houdt (geen pianohandjes) en je je hand niet over de manenkam brengt naar de andere kant toe (lijkt alsof je dat doet bij de eerste foto onder 'fotoshoot')