Lynn is 4,5 en ons niveau is zadelmak

Onze werkpunten:
- Lynn loopt nog best veel op de voorhand, die moet meer van achter uit gaan lopen
dat is zeker verbeterd, maar aangezien Lynn's baasje graag op haar doos zit (en op haar billen moet gaan zitten) is dat nog wel voor verbetering vatbaar 
- Ik wil haar echt meer bij elkaar gaan rijden, ze wordt makkelijk te lang, en dat is echt wel een werkpuntje.
- Ik moet op m'n kont gaan zitten en niet voorover op m'n doos...... echt frustrerend is dat, alsof m'n gevoel me voor de gek houdt, denk je dat je netjes op je billen zit, en wat zie je op de foto's terug? Juist

- handen dragen. Is voor m'n gevoel al wel verbeterd, maar nog niet zo ik het hebben wil.
Ter vergelijking: onze eerdere topics:
Lynn net ohz: [RIJ-ITP] Lynn@ puppiewerkjes..... voor het eerst op bokt
Eerste keer HAW: [RT-HAW] Anglo-Arabier Lynn @ work (v. Dosator)

Instappen

Drafje, op de voorhand, en ik zit op m'n doos

Lang teugeltje tussendoor

Kunnen we ook zo (een ander moment uiteraard):

Weer oppakken, ik ben te streng met mijn binnenhand, en Lynn kruipt achter de teugel.

Zo heb ik haar liever, wel voor de loodlijn, maar nageeflijk.

Soms zijn er opeens heel interessante zaken te zien
(vind haar hoofdje op deze foto érg mooi, ikzelf kijk natuurlijk weer veel te serieus)
En weer geconcentreerd
dit plaatje ben ik best blij mee 

Uitdraven. Mijn houding is rúk.
Commentaar is welkom mensen! En tips ook

Wat betreft de neusriem: dat is een bewuste keuze, Lynn wordt erg geïrriteerd van een sperriempje, dus hebben we een aantal keer zonder geprobeerd, en uiteraard krijg je dan meer terug wat je doet, merrie kan haar mond open doen als 't vrouwtje vervelend is, en haar tong over het bit gooien enzo, maar dat viel enorm mee eigenlijk, Lynn vond het prima zonder, en ik dus ook. Buiten dat hoef ik niet zo nodig aan symptoombestrijding te doen wat dat betreft, ik zie liever waar het fout gaat, en zonder sperriem rijden vind ik wat dat betreft een prima spiegel.
Jouw houding zorgt er nu voor dat je haar op de voorhand drukt en samen met haar overbouwdheid oogt het redelijk extreem. Daarom zou ik liever zien dat ze eerst lekker actief gaat draven met t koppie wat hoger, hoeft nog niet eens nageeflijk en dan pas wat ronder aan de voorkant gaan rijden. Nu gaat ze zo hard de grond in aan de voorkant, dat lijkt me niet echt bevorderlijk voor haar voorbenen.
klinkt idd als een uitstekende methode
, dus wat Lente al zegt: zorg dat er iemand is die je constant op die punten wijst! Vooral bij jouw houding zie ik vrij veel spanning, dus probeer eerst zelf te ontspannen, voordat je dat aan je paard vraagt.
dat mag dus niet!