[RT-HAW] [RT-HAW] Trainen met Haflinger X Fries!
Zoals ik in mijn vorige HAW topic ook zij: volgensmij moet ik eigenlijk gezien mijn leeftijd een topic openen op JITP maar ik wil graag rijtechnische tips die ik bij JITP niet zo snel krijg, dus hier mijn poging.
In mijn vorige topic was King een pony die ik ''af en toe'' reed maar door verschillende redenen die ik hier liever niet noem, rijdt ik King nu als vaste pony. Heel leuk natuurlijk maar in mijn vorige topic heb ik veel kritiek gekregen, ik krijg nu bijna elke week een half uur privéles / uur groepsles en ik heb geprobeerd wat met jullie tips te doen. En ik hoop natuurlijk dat jullie verschil zien! Voor degene die het nog niet wisten: King is een 12 jarige ruin Haflinger X Fries en een E pony, wij zijn bezig met het oefenen voor officiële wedstrijden en wij willen graag weer nieuwe tips!
10 november hebben wij samen 2 onderlinge B proeven gereden op een wedstrijd die georganiseerd werd door de stal waar King staat en waar ik rijd. Het ging voor ons idee goed en dat resulteerde in 202 & 213 punten en een tweede plaats! *\o/ (dit filmpje is van de tweede proef met 213 punten)
Nu ben ik natuurlijk heel benieuwd wat jullie er van vinden, alvast bedankt voor het lezen & kijken en een reactie zou leuk zijn!
Ik zou als tip meegeven om veel lang en laag te oefenen totdat jullie beiden lekker ontspannen zijn, hem van daaruit met een rustige hand op te pakken met hulp van je instructrice.