ik heb wel een hoop onderwerpen gelezen maar ik zou toch graag even aan jullie willen vragen wat ik nou moet doen.
Sinds kort heb ik een ander bijrijdpaard. Het is een volbloed (vader is krunch de breve als iemand het wat zegt) en een behoorlijke hittepetit. Ik ben dit absoluut niet gewend, reed altijd op koudbloeden of zeer makkelijke pony's of paarden. Dit paard is ja om het zachtjes uit te drukken nogal snel van slag. Haar reactie is dan bokken, en hoog ook!
Ik ben er nu in een maand 2 keer afgevallen en behoorlijk hard, was helemaal blauw. Hierdoor ben ik erg bang geworden. Vorige week heb ik voor het eerst les gehad met haar. Omdat ik zo nerveus was ging het bij het opstappen alweer mis, gelukkig had mijn instructrice haar vast en daardoor ging het goed anders had ik er weer naast gelegen.
Ik ben echt nooit een held geweest maar nu ben ik echt bang. Ik moet vrijdag weer rijden en maak mij er nu al druk om..
Het is verder een lief paard en ik heb het daar naar mijn zin maar ja om nou steeds op te moeten stappen met een knoop in mijn maag...
Ik ben nu zo aan het twijfelen of ik er mee door moet gaan, want nu wordt paardrijden ipv iets leuks iets engs. Dat wil ik echt niet.
Het lessen zal zeker helpen en de instructrice weet ook heel goed hoe ze met bange ruiters moet omgaan maar ja ik rijd maar 2 x in de week op het paard en dat is denk ik te weinig om echt een band op te bouwen.
Dilemma..
Hebben jullie advies? vast bedankt.
gr I-Lo
Het is me het risico echt niet meer waard. Zeker als ie echt zo snel van de kook raakt en dan zulke uithalen heeft is dit misschien meer een paard voor een handiger ruiter.
) Ik had het zelfde gevoel als jou maar ik had in me hoofd ... hier leer ik alleen maar van. Niet elk paard is makkelijk en soms ik ga met een knoop in me buik errop. alleen ik heb voorgesteld dat ik niet wil opgeven.