Hij was veel te dik, en nu nog steeds.
Dit wil de eigenares wel toegeven, maar ze doet er niets aan, wat ik zeer jammer vind...
En hij liep niet zuiver en veel te traag.
Ik had de eigenares er dus op aangesproken en de osteopaat is 2 keer gekomen. Even was het beter en dan terug slecht. Dan heeft hij terug anderhalve week niets gedaan. En dan heb ik gevraagd of ik hem gewoon mocht longeren. dit lukte goed, ik kon hem in een vlot tempo houden en hij hief zijn benen eindelijk op!
Na hem wat gelongeerd te hebben, is nu mijn indeling: eerst tien minuten longeren en dan pas erop rijden. En dat is toch een hele verbetering. Ook heb ik zijn slof eraf gehaald, de eigenares vind het niet leuk als hij met zijn neus in de lucht loopt, maar hij doet het helemaal niet meer zo fel. Gisteren is een vriendin van mij mee geweest die ook nog met hem heeft gereden, en ze vond dat het enige probleem was dat hij vooral te traag liep. Ze heeft mij dan wat 'les' gegeven, en mij deftig uitgelegd hoe ik hem wat actiever kan laten lopen en aandachtiger kan maken. Ik moest bijvoorbeeld heel kort op elkaar overgangen rijden, veel wendingen etc...
Hier zijn wat foto's, ik hoop dat jullie een verbetering zien tegenover mijn vorige topic.
Ook een heel kort filmpje (5 seconden) want de batterij was op...

Houd er alsjeblieft ook rekening mee dat ik nog maar een jaar paard rijdt. Ik kan niet alles weten...
Punten waar ik vind dat ik op moet letten zijn:
-niet te ver naar voor hangen
-stoelzit
-binnenhand niet te streng
Als er nog iemand tips en commentaar heeft hoor ik het echt heel graag! Ik wil er zoveel mogelijk aan doen om hem gezond te houden.
Enkel mijn tippen!

hier zie je mijn probleem 'te ver naar voren zitten'

hier zit ik precies teveel op het zadel in plaats van in het zadel...

en het filpje van 5 seconden...
https://www.youtube.com/watch?v=_gSlYNnuls8
Bedankt om heel mijn verhaal te lezen, laat gerust een reactie achter!

Probeer inderdaad meters te maken, gewoon buiten, stappen en draven, zodat hij hopelijk eerst wat afvalt. Zo met deze omvang vind ik het eigenlijk niet eerlijk om verder veel van hem te vragen, eerst maar eens in conditie komen...