6 jarige haflinger Nobel.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Riega

6 jarige haflinger Nobel.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-13 22:35

Hallo Bokkers!!

Sinds april ben ik in het bezit van een super knappe haflinger van 6 jaar oud!
Het is een echte knuffelbeer en wil altijd graag werken.
En dat valt dan ook echt te merken en te zien!

In het begin was het net een kameel en nu na een aantal maanden loopt hij echt een al stuk beter.
Ik was benieuwd of jullie nog tips voor mij en Nobel hebben?
Afbeelding

Mei 2013
Afbeelding
Mei 2013
Afbeelding
Mei 2013
Afbeelding

September 2013
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik hoop dat jullie de foto's leuk vonden om te bekijken!
Afbeelding

XXXXX
Laatst bijgewerkt door Riega op 31-10-13 22:38, in het totaal 1 keer bewerkt

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 22:40

Wat een leukerd! :D
Hij heeft wel iets weg van de mijne vind ik.

Tips: Lekker genieten van elkaar!
En recht op zitten, voelen wat er onder je gebeurd i.p.v. naar voren hangen/vallen :)

Riega

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-13 22:44

EngeltjeS schreef:
Wat een leukerd! :D
Hij heeft wel iets weg van de mijne vind ik.

Tips: Lekker genieten van elkaar!
En recht op zitten, voelen wat er onder je gebeurd i.p.v. naar voren hangen/vallen :)

Die van jou is ook erg leuk! Alleen heeft de mijne super veel krulletjes haha

Tanja_14

Re: 6 jarige haflinger Nobel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 23:13

Wat een leuke pony!!! En wat een verschil tussen mei.en september! Tip: naar voren kijken :) ipv naar de hals van je pony ;).
Nog veel plezier ermee!

FemkeMarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 19:14

Leuke Haf! Heb er zelf ook 1, van vier, is (helaas) wat kleiner dan de jouwe denk ik, en jouw haf heeft een mooie hals voor een Haf, niet zo kort&breed, zo naar het lijkt.

Wat ik zie is het volgende: Je knikt je polsen behoorlijk in, met name zichtbaar op foto 7 en 8, waardoor het lijkt alsof je hem op die manier naar beneden probeert te werken. Kan ook komen doordat je teugels wat aan de lange kant lijken. Op de draf foto's stapt hij met zijn achterbeen niet over de afdruk van zijn voorhoef. Deze punten komen op meerdere foto's terug, waardoor ik het gevoel heb dat je hem teveel op de teugels rijdt, in plaats van vooruit te rijden en hem je hand op laten zoeken. Het is heel moeilijk om dit vanaf een foto te beoordelen, maar ik zou hem op basis van deze foto's meer naar voren gereden willen zien worden. Vanuit ontspanning en een lage lijn (rugspieren lang, achterbeen actiever) naar je hand toe rijden zeg maar...

Je houding lijkt verder wel goed, op het naar beneden kijken (wat ik zelf dus ook altijd doe) na, en het lijkt alsof je je bekken iets meer zou mogen kantelen. Maar met die bolle jas aan kan ik 't niet helemaal goed zien. Succes met je knapperd! Ben benieuwd naar je vorderingen, heb je les?

Susan88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 19:12

Ziet er leuk en mooi uit.
Een dingetje: handen rechtop, je kantelt namelijk je duimen naar voren en je pinken naar achter.

Ik zie ook vooruitgang, ga zo door!

Witje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 22:45

Cap?

Riega

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-13 05:15

Witje2 schreef:
Cap?

Ik draag nooit een cap.. de enige reden dat ik een cap heb is voor wedstrijden. Ik vertrouw mn paard! Hij heeft me nog nooit eraf willen gooien en om eerlijk te zijn kan ik best wel goed blijven zitten. :)

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 09:53

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de regels van RT-HAW voldoen verwijderd.
Let er svp op dat het enkel herhalen van eerder commentaar door de TS of andere bokkers niet toegestaan is. Dit mag alleen bij een extra aanvulling, verduidelijking, uitleg of tips :)

xGjilke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 00:35

Leuke haf! Ik vind wel dat jullie erg vooruit zijn gegaan, probeer echter wel je tenen naar binnen te draaien, je steekt ze nu naar buiten (doe ik ook, maar ik weet wat voor problemen dat kan geven :') instabiele zit, sneller kantelen, minder fijne hulpen kunnen geven).

VeraaaBalloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 18:02

Zo je bent wel vooruit gegaan! Hoe groot is nobel?:)

Ik ben het wel met FemkeMarije eens, dat je net wat actiever moet rijden en voor opvangen. Teugels wat korter lijkt ook wel fijn voor jezelf denk ik! :o vind het er veder netjes uitzien.

Licht het aan mij of lijken die peesbeschermers wat te groot? :o

Riega

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-13 18:15

VeraaaBalloo schreef:
Zo je bent wel vooruit gegaan! Hoe groot is nobel?:)

Ik ben het wel met FemkeMarije eens, dat je net wat actiever moet rijden en voor opvangen. Teugels wat korter lijkt ook wel fijn voor jezelf denk ik! :o vind het er veder netjes uitzien.

Licht het aan mij of lijken die peesbeschermers wat te groot? :o

Nobel is 1,53m
Dus vrij groot haha.
De peesbeschermers zijn niet te groot haha. Als ik hem kapjes met maat cob omdoe komen ze niet tot voren haha.

Ik kan hem niet met te korte teugels rijden want dan gaat hij heel erg tegen werken en zich opfokken. En zo loopt hij erg fijn :)

ulyse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 19:52

Leuk paard! Een familielid van mij heeft ook een Nobel. Jouw Nobel zou nog wat meer zijn buikspieren mogen sluiten. Rijd je veel ontspanning oefeningen?

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 17:31

Bentee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 16:51

Zoals eerder genoemd wat meer rechterop zitten, je valt een beetje voorover.
Ik vind je teugels niet te lang, precies goed. September 2013 vind ik een hele fijne foto/fijn beeld.

Erg leuke haflinger heb je trouwens :j

DW_Dressage

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 18:07

Leuke haf. Let er wel op dat je niet met een knik in je polsen rijdt.

drenterxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 19:32

Mooi beestje! Bij sommige foto's iets je handen wat naar elkaar toe plaatsen en soms ook iets naar voren,
En bij sommige foto's iets je tenen naar binnen draaien ;)

Echt een leuk paardje!

AmyxDomino

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 15:14

Wat een leuk hoofdje heeft ie zeg!
Misschien is het goed om je ellebogen iets meer langs je te houden, waardoor je uiteindelijk je handen ook iets meer gaat sluiten. En je duimen omhoog wijzen ;) Daar heb ik zelf ook last van! Verder vind ik dat je een keurige zit hebt, en jullie zijn super vooruit gegaan! Succes

sc1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 16:17

FemkeMarije schreef:
Leuke Haf! Heb er zelf ook 1, van vier, is (helaas) wat kleiner dan de jouwe denk ik, en jouw haf heeft een mooie hals voor een Haf, niet zo kort&breed, zo naar het lijkt.

Wat ik zie is het volgende: Je knikt je polsen behoorlijk in, met name zichtbaar op foto 7 en 8, waardoor het lijkt alsof je hem op die manier naar beneden probeert te werken. Kan ook komen doordat je teugels wat aan de lange kant lijken. Op de draf foto's stapt hij met zijn achterbeen niet over de afdruk van zijn voorhoef. Deze punten komen op meerdere foto's terug, waardoor ik het gevoel heb dat je hem teveel op de teugels rijdt, in plaats van vooruit te rijden en hem je hand op laten zoeken. Het is heel moeilijk om dit vanaf een foto te beoordelen, maar ik zou hem op basis van deze foto's meer naar voren gereden willen zien worden. Vanuit ontspanning en een lage lijn (rugspieren lang, achterbeen actiever) naar je hand toe rijden zeg maar...

Je houding lijkt verder wel goed, op het naar beneden kijken (wat ik zelf dus ook altijd doe) na, en het lijkt alsof je je bekken iets meer zou mogen kantelen. Maar met die bolle jas aan kan ik 't niet helemaal goed zien. Succes met je knapperd! Ben benieuwd naar je vorderingen, heb je les?

Ik volg volledig FemkeMarije!!
Wel zou ik een cap dragen meid. Mijn merrie is zelf ook doodbraaf en ook ik draag ook steeds een cap. Als je ooit iemand moet bezoeken in het ziekenhuis (die ook met een doodbraaf dier) een ongeval heeft gehad en ik coma ligt, piep je wel anders :D Er kan jullie steeds iets overkomen. Al glijd die uit of valt ie..

Voor de rest zijn jullie goed bezig maar hou de voorwaarts, neerwaarts in gedachten met voldoende activiteit.

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 20:52

Wat ben je in zo een korte tijd ver gekomen al met hem... Petje af,

wel valt het mij op dat je naast dat je inknikt in je polsen ook je handen vrij breed hebt staan...

Probeer je handen mooi recht op naast elkaar te houden. Dit zal ook het sturen makkelijker maken. Iets kortere teugels kunnen hier ook bij helpen

Oenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 21:15

Volgens mij mag het zadel ook ietsje naar achteren :j
En idd meer activiteit in de achterhand!
Wel leuk diertje

Polkiej_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 18:01

Wat een super leuke haf! Ziet er goed uit!
Hoelang is ze al onder het zadel?
Er zit duidelijk verschil in van mei & september jullie zijn al enorm vooruit gegaan!

meikie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 18:41

Leuke haf heb je en je bent goed op weg met hem.
Wil je alleen nooit meer met gympen rijden, tenminste als je niet wilt dat je voeten door de beugels glijden. En een cap is echt belangrijk, ik ben ervaringsdeskundige helaas. Had wel een cap op maar heb een bloeding in mijn hoofd opgelopen toen ik tegen de bakrand viel. Dus ga goed voorbereid lekker door!

CxB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 18:54

Wat een leukerd ! *\o/*

en wat zijn jullie vooruit gegaan !
Laatst bijgewerkt door CxB op 01-01-14 18:57, in het totaal 1 keer bewerkt

CxB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 18:56

steflyn schreef:
FemkeMarije schreef:

Ik volg volledig FemkeMarije!!
Wel zou ik een cap dragen meid. Mijn merrie is zelf ook doodbraaf en ook ik draag ook steeds een cap. Als je ooit iemand moet bezoeken in het ziekenhuis (die ook met een doodbraaf dier) een ongeval heeft gehad en ik coma ligt, piep je wel anders :D Er kan jullie steeds iets overkomen. Al glijd die uit of valt ie..

Voor de rest zijn jullie goed bezig maar hou de voorwaarts, neerwaarts in gedachten met voldoende activiteit.[/quote

Ik vind dat de bokkers hierbopven volkomen gelijk hebben !

Zeker met een cap.

en rechtuit kijken !

Hij is wel erg leuk :j