Al best een tijd vraag ik me iets af. Bijna in alle topics wordt afgeraden om je paard aan de teugel te rijden dmv teugelgebruik in de zin van halve ophoudingen geven, kneepjes geven, spelen met de teugels etc. Nu was er net weer een topic waar de TS het had over spelen met de teugels en direct allerlei reacties erop dat dat natuurlijk niet moet en dat dat zagen is.
En nou komt het:
Ik ben naar aardig wat fotomeetings geweest van bokt en daar heb ik bijna iedereen zien rijden die dmv kneepjes of erger hun paard aan de teugel reed of probeerde te rijden. Hoe kan dat dan? Of was dat heel toevallig omdat het paard wel even netjes op de foto moest en teveel afgeleid was, maar dat is niet zo netjes tegenover je paard dan he? Of zijn dat allemaal net toevallig bokkers die niet reageren in dat soort topics..?
Daarnaast wordt het sowieso heel veel gedaan in de paardenwereld, sterker nog ik ken nauwelijks mensen die het níet doen en dan zijn dat voornamelijk ruiters van klassieke/academische dressuur en dat zijn er niet zo heel veel.
Of weten bokkers eigenlijk wel hoe het moet en zetten ze dat netjes op internet maar rijden ondertussen in de praktijk heel anders.....
Dus brand los want ik ben erg benieuwd.
)
Tja... Weet niet of iedereen er voor zal uit komen, maar ook de stille lezers zullen wellicht iets in mijn post herkennen.
Dit zal voor elk paard anders zijn, maar dit paard neemt echt het bit niet aan als je de teugels niet gebruikt. Of misschien ben ik wel een hele slechte ruiter natuurlijk