Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

) .. na een tijdje zo trainen loopt mijn paard ook ineens weer als een trein.

kancas77 schreef:Annette1990 wat heb je precies in de les gedaan dat band tussen jouw en je paard beter is geworden
Ik vindt het zelf vervelend wanneer ik zo tegen hem doe, omdat ik het idee krijg dat hij ongein uit haalt wanneer ik onzeker wordt.
Ik merk aan mezelf wanneer ik onzeker wordt hij dingen gaat doen waardoor ik nog meer onzeker wordt, en dat hij dan juist meer ongein uit haalt dan wanneer ik niet onzeker ben en er wel aan durf te rijden.
Hij weet dat ik er niet meer goed aan durf te rijden als hij dingen doet waar ik snel onzeker van wordt
Zilfstar ik doe dressuur met hem rijden in de bak
Ik ga alles is omdraaien om te kijken of dat wat voor ons is.
kancas77 schreef:Annett1990 ik heb les met hem maar ik dacht dat je bij iemand les had die mensen hielp die onzeker zijn
Daarom vroeg ik wat je in de lessen deed.

Annett1990 schreef:kancas77 schreef:Annett1990 ik heb les met hem maar ik dacht dat je bij iemand les had die mensen hielp die onzeker zijn
Daarom vroeg ik wat je in de lessen deed.
Nee maar een gewone instructeur/intructrice helpt je daar als het goed is ook mee
Daar hoef je niet speciaal iemand voor te hebben die mensen helpt die onzeker zijn als het goed is
iemand die zich ook focust op jouw valkuilen gerelateerd aan angst, of iemand die vooral rijtechnisch bezig is. Ik heb het als zeer prettig ervaren. Natuurlijk kan de een daar beter mee omgaan dan de ander, hoef je verder niks speciaals te halen om onzekere ruiters te begeleiden .. maar meestal zet je het wel op je sterke punten lijstje in een advertentie oid.