Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

. 44Myrthe44 schreef:Bij de L1-proef zit je aan het begin een hele tijd op het verkeerde been, en als je na de voltes 15 meter op de andere hand moet wissel je zelfs van het verkeerde been naar het verkeerde been, let daarop!
De B-proef ziet er helemaal niet zo verkeerd uit. In de galop komt ze erg tegen de hand, maar ik denk dat dit komt omdat jij de teugels te kort hebt en geen knik in je armen hebt (je hebt ze te recht), waardoor het voor je pony ook niet erg fijn aan kan voelen.
MarZarascha schreef:Met alle respect, maar ik vind dat je echt nog niet moet denken aan een L-proef.. Paard sloft, loopt niet nagefelijk, loopt weg over de buitenschouder tijdens het wijken.. Jij hebt nog geen onafhankelijke zit, geeft veel te nadrukkelijk been ( Een jury ziet liever een kleine, nauwelijks zienbare beenhulp dan een schop) en houd je handen te hoog. Ik denk dat je je inschrijfgeld beter uit kunt geven aan een goede instructrice en af en toe voor de fun een B-proefje kunt rijden.
Waarschijnlijk vat je dit op als aanvallend, maar het is bedoeld om je te helpen. Ik heb geen idee hoe ik het beter kan verwoorden.
Als tips wil ik je meegeven: Probeer je paard beter aan de hulpen te krijgen, probeer je handen iets lager en bij elkaar te houden. Ik denk dat dit echt een zaak is voor een instructrice, maar je hebt mijn punten van kritiek gehoord. Ik denk dat je er wel wat mee kan.. !
Waren wedstrijden bij een manege en ik deed echt puur voor de lol mee. Maar nu ik een lease-paard heb, begin ik gewoon onderaan. Meisje waarvan dat paard is, geeft mij nu les en dat is al veel fijner dan les bij een manege. Annett1990 schreef:Pfff tell me about it![]()
Ik riep ook altijd hoor jaa ik heb 15 jaar rij ervaring blablabla, tot je een eigen paard hebt.. Dat is dan toch ineens wel een tikkie anders dan op de manege. Ik leerde inderdaad ook 0,0 op de manege. Ook niet op fouten gewezen enz, alleen maar stap draf galop en een beetje rond rijden, niks dressuur matig/nageeflijkheid of wat dan ook, niks middenstap/middendraf of dat soort dingen. Beetje rondjes rijden in stap/draf/galop en wat figuurtjes rijden meer was het niet.
Inderdaad fijn dat je nu je fouten weet en er mee bezig gaat, vooral zo door gaan. Je komt er wel. En ik vind niet dat je vreselijk slecht rijd ofzo hoor, je houding opzich vind ik niet slecht, hoe je rijd ook niet, alleen zijn er gewoon wat puntjes zoals hoe je je armen houd, wat opzich ook niet slecht is maar wel fijner is en mooier eruit ziet als je het net wat anders doet
Slina schreef:Annett1990 schreef:Pfff tell me about it![]()
Ik riep ook altijd hoor jaa ik heb 15 jaar rij ervaring blablabla, tot je een eigen paard hebt.. Dat is dan toch ineens wel een tikkie anders dan op de manege. Ik leerde inderdaad ook 0,0 op de manege. Ook niet op fouten gewezen enz, alleen maar stap draf galop en een beetje rond rijden, niks dressuur matig/nageeflijkheid of wat dan ook, niks middenstap/middendraf of dat soort dingen. Beetje rondjes rijden in stap/draf/galop en wat figuurtjes rijden meer was het niet.
Inderdaad fijn dat je nu je fouten weet en er mee bezig gaat, vooral zo door gaan. Je komt er wel. En ik vind niet dat je vreselijk slecht rijd ofzo hoor, je houding opzich vind ik niet slecht, hoe je rijd ook niet, alleen zijn er gewoon wat puntjes zoals hoe je je armen houd, wat opzich ook niet slecht is maar wel fijner is en mooier eruit ziet als je het net wat anders doet
Ja, heel herkenbaar! Ik heb in die vijf jaar 0,0 geleerd aan nageeflijkheid. En dan neem ik een lease-paard en dan had ik ineens, oh oke, hoe doe ik dit nu weer? Rijd nu 2 maanden met me lease-paard en heb ongeveer 4x les gehad, waarvan 1x echt gelet op nageeflijkheid en andere keren op houding en actief houden.
Tinkergekj schreef:Ik vind dat je heel streng in het zadel zit. Je handen zitten heel erg hoog en bewegen iets teveel met het paard mee. Paard loopt ook (nog) niet nageeflijk. Maar ik denk dat je zelf wel weet dat je dit nog kan verbeteren. Persoonlijk zie ik wedstrijden als een bijeenkomst voor verbeteringen. Je vindt het leuk en daar gaat het om

Karen1987 schreef:hey meid, hoewel veek commentaar wel waar is, kan het soms wel iets netter gezegd worden. Ik vind dat je super met het commentaar omgaat. Het geeft niks dat je een te hoog gegrepen proef hebt gereden, daar leer je alleen maar van! En zoals ik het lees moet je nog wennen aan het verschil tussen een manegepaard/manegeniveau en het rijden met een eigen/leasepaard. Dat geeft niets, neem er de tijd voor en geniet gewoon. Je hebt les; het komt goed.