het probleem;
Windigo (10 jaar kwpn) is in de rijbaan lekker voorwaarts en fijn te rijden. In het bos kan hij wel pittig worden maar is goed te houden, nu ben ik van maandag tot woensdag naar de drunese duinen geweest met het kamp van onze PC. Hij was de eerste dag lekker vrolijk en aan het dribbelen nou snap ik dit omdat de hele groep me kaar aanstak. Als ik win op zijn plaats terugzette rukte hij erg hard aan de teugels -denk hierbij aan echt hard rukken dus niet van dat teugels uit je handen trekken-. Het geeft best wel wat pijn aan mijn schouders.. de 2de en derde dag werd hij wel rustiger en deed hij niks als hij helmaal vooraan liep en weg was van de leider. Een andere vos mocht wel voor/naast hem lopen... Ik heb hier dus een echte koploper die ik niet met een zweep kan en wil rijden in de bossen/dressuur. Iemand dus een idee hoe ik dat rukken kan oplossen? lange teugel geven is geen oplossing want dan is ie weg
Ik weet dat als ik veel druk erophoud hij gaat bokken en ikzelf laat mijn teugels lossers als hij stapt. Maar uit een rengalop kan ik hem zonder hard te trekken stil zetten
Wil graag iets dat lang werkt