Evita at work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Stralina

Evita at work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-13 11:54

Afgelopen zomer hebben Evita en ik heel erg veel geleerd. Zo zijn we begonnen met wijken want wij hebben onze punten voor het L1-debuut. Ze vond dit erg moeilijk dus zijn we heel erg veel gaan buigen en dat ze leerde dat ze voor mijn been opzij moest gaan. Na een tijdje had ze het door en zijn we langzaamaan in stap beginnen te wijken dit ging redelijk goed in draf had ze er nog wel redelijk veel moeite mee. Na veel te trainen snapt ze het nu helemaal dat ze voor mijn been opzij moet gaan en lukt het wijken in draf ook al redelijk goed als ze goed is losgereden en lekker ontspannen is.
Even informatie over Evita en ik. Evita is een 4 jarige kwpn merrie en ik ben 15 jaar. Ze kwam bij ons als onbeleerde puppypaard. Ik heb der zelf alles geleerd tot wat ze nu kan :) In het begin had ze heel veel moeite met ontspannen en dit gaat nu al veel veel beter! Ik ben echt heel erg trots op me meisje, want ze probeert alles zo goed mogelijk te doen voor mij :)

De foto's zijn van heel de zomer door :)

los rij foto's

1. Afbeelding
2. Afbeelding
3. https://picasaweb.google.com/lh/photo/A ... directlink
4. Afbeelding
5. https://lh6.googleusercontent.com/-wQIq ... 4464_n.jpg
6. Afbeelding

oppakken

7. Afbeelding
8. Afbeelding.wijken
9. Afbeelding
10. Afbeelding
11. Afbeelding
12. Afbeelding
13. Afbeelding
14. Afbeelding
15. Afbeelding
16. Afbeelding

Tips zijn altijd welkom, maar houd het wel netjes :)

Anoniem

Re: Evita at work

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 11:56

Potverdikkie dat ziet er fijn uit! :D Probeer alleen nog iets meer contact te houden aan de voorkant, soms komt ze net even van de teugel af. En achterover blijven zitten en kijk waar je heen gaat maar goed dat is miereneukerij :')

Netam89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 12:41

Wat een leukerd heb je onder je kont zitten.
Gezien het HAW is wil ik je als tip mee geven probeer niet in elkaar te duiken en maak je lang.
Zie foto 1,8,13,14. Verder ziet het er heel fijn uit!

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 14:46

Wat kan jij leuk rijden zeg!
Foto's zien er hartstikke vriendelijk uit & je hebt haar echt heel erg fijn aan het lopen.
Je lijkt af en toe wat voorzichtig te zijn met de voorkant (misschien ook wel omdat ze moeite had met ontspannen?), verder geen op- of aanmerkingen!

Musique

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 15:51

Knap hoor dat je het allemaal zelf doet en nog maar 15 bent! Daarvoor krijg je van mij al een dikke pluim! +:)+ Je hebt haar fijn aan het lopen en het ziet er heel ontspannen uit. Let goed op je schouders, soms hangen ze wat naar voren. Je mag best fier op deze prachtige merrie zitten hoor! :D

Stralina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-13 16:26

Super dankjewel allemaal! Fijn om zulke commentaren te horen :D

Het klopt dat ik soms niet helemaal recht zit. Vooral in het losrijden heb ik het er heel moeilijk mee om mezelf recht te houden. Ik denk dat dat komt omdat ik dan niks meer voor mij heb zeg maar :)

@doubtless : Ja klopt, ze is heel gevoelig in der mond en daarom wil ik er niet te veel aanzitten, maar soms mag ik zeker wat strenger voor haar zijn, maar dat komt nog wel :)

Dankjewel allemaal voor de tips ook ! :)

nenatrix

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 17:45

het enige wat ik hier over kan zeggen is helemaal top. soms mag je wel een beetje rechter op zitten alleen fotos zijn moment opnames. het ziet er echt prachtig uit!

Nuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 17:47

Ja wat kan ik als lesgeefster nu nog zeggen <3 Ik ben echt heel trots op jullie allebei! Allebei zo jong, net 4jaar en net 15jaar, jullie hebben voor mij alles! Jullie zijn veel vooruitgegaan en we kunnen steeds vaker zeggen dat ze echt goed en lekker ontspannen loopt en je der ook echt aan kan gaan rijden zonder spanning! Ik heb nog nooit een paard gehad dat me zo creatief en sensitief maakt in het lesgeven, ze prikkelt me door der karakter en niks gaat uit het boekje. Maar ik geloof dat we de handleiding stukje bij beetje vinden door goed na te denken en zacht te zijn met er. Behalve in de omgang dan kunnen we der wel is wat aandoen :D

@joolien: miereneukerij das helemaal ons ding, soms blijf ik maar praten dan moet ze weer twee centimeter naar achter, dan der schouders, dan weer dit, dan der handen weer een beetje naar elkaar toe, Qua houding blijven we onderhandelen en proberen :P

Tips:
Nouja buiten dan ik je altijd lesgeef 3 a 4 keer per week moet het omdat het HAW is.

Losrijden: rechtop blijven, lang houden, naar voor kijken en het belangrijkste contact houden met viet der mondje ook al is dat niet makkelijk.

Oppakken: eigenlijk niks hangt van der bui af wat we kunnen of toch 1 klein dingetje maar toch iets groots ;) die vervelende linkerhand die soms heel soms nog opspeelt.

Verder jasmin wil ik zeggen dat je echt een super amazone bent met veel gevoel rijd, je voor mij het beeld bent van diervriendelijk dressuurrijden!! Precies wat ik ooit wou bereiken zonder hang of trek werk, geen hulp teugels en dat allemaal omdat je zo goed luisterd naar mij en de paarden die je rijd, ook dit monster princesje! <3
Op naar het L1 in december <3

Stralina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-13 18:45

dankjewel!

@nuvel wat lief! :o

Kaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 08:52

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de regels van RT-HAW voldoen verwijderd.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 08:53

_/-\o_ prima en zo te lezen heb je ook een fijne instructrice die helemaal bij jou en jouw paard past.
Kortom jullie komen er wel *\o/*

Misschien is af en toe een longe zit les voor jou wel heel fijn om onafhankelijk rechtop te blijven zitten, ook als je geen steun hebt aan de teugels. Ik heb 2 x per maand zitles, voor de dressuur les begint.
Heel fijn en je paard is lekker los en om daarna aan het werk te gaan.

Nadineh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 16:33

Wat zijn jullie een leuke combinatie, veel op/aanmerkingen heb ik dan ook niet voor je.
Probeer alleen echt mooi rechtop op je paard te gaan zitten, maak je mooi lang, voel je trots want dit mag je zeker zijn!
Wat je paard betreft zie ik dat het een beestje is met veel potentie. blijf lekker trainen en werken aan die ontspanning en dan komen jullie er wel!

Carlivb

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 16:57

Dat ziet er fijn uit! Idd misscchien iets rechterop zitten en goed op het contact letten.

Misschien af en toe een keer zonder beugels rijden? Kan je je goed lang maken, mits je ontspant. :)

Stralina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-13 17:49

Dankjewel!
Leuk zulke reacties te horen! :)
@ carlivb : Het probleem is als ik dat doe dat ik me dan heel erg opspan en dan totaal niet meer goed kan zitten, wat het niet fijn maakt voor Evita.. We zijn nu dan ook bezig met korte stukjes door te zitten en die korte stukjes steeds langer te maken zodat ik op het einde gewoon een lange tijd ontspanne kan doorzitten :)

BlondeSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 21:42

Ziet er erg goed uit !
Vraagje : zit er een gat in die vliegendeken voor het zadel ? want anders lijkt me dat heel erg schuren op de rug ? ook als er wel een gat ik zat zou ik persoonlijk het dekje er onder doen ivm schuren . maar ik weet niet heb er nog nooit mee gereden weet niet of het paard er last van heeft.
daar was ik even benieuwd naar.

verder heel veel succes want je hebt echt een super fijn en mooi paard.

Stralina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-13 18:03

dankjewel :)
Er zit een gat in het deken :)

disaronno94

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 17:38

Super leuk paard! Ziet er ook echt fijn en ontspannen uit.
Voor het ontspannen rechtop zitten zou je eventueel ook zonder zadel kunnen rijden, dit heeft mij veel geholpen. Ik weet alleen niet of je dit aandurft op een 4-jarig paard haha!
Succes! :)

Stralina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-13 20:52

Dankjewel!
Ja, dit heb ik al wel eens eerder gedaan maar ze heeft soms nogal moeite met ontspannen en als ze dan niet ontspannen is kan ik helemaal niet zitten zonder zadel... :)

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 16:35

karlijn1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 11:38

Heel mooi dier!

Op de 1e foto's dacht ik: pak m eens iets meer op, maar dat doe je keurig op de foto's daarna.
Let wel op dat je niet soms teveel ruimte geeft aan de voorkant, blijf wel verbinding houden en laat het paard niet uit elkaar vallen. Verder ziet het er keurig uit! Ga zo door!

sc1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 15:41

Wauw!
Ik vind dit er heeeeeel goed uitzien! Zeker naargelang je leeftijd!
Mooi ingereden en opgenomen. 1 werkpuntje opletten dat ie niet uit elkaar valt. (een miniem werkpuntje)

Doe zo voort!

Stralina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-13 19:44

Super dankjewel allemaal ! :)

Karen1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 15:43

Wat een onwijs gaaf paard heb jij! Ik vind dat je haar heel mooi losrijdt, waarbij je zelf eventueel nog iets meer rechtop zou kunnen gaan zitten. Recht voor je uit kijken kan al helpen. Je hebt ook een erg mooie stille beenhouding, jaloers! Ga zo door, jullie komen er wel!

MajoorNadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 21:16

Dat ziet er heel fijn uit! Mooi hoe lang en laag je haar rijd tijdens het losrijden. Het ziet er super uit!
Wat ik als tip kan geven is om je schouders iets meer naar achteren te doen en hierdoor je rug wat rechter te houden. Maar verder ziet het er hartstikke top uit! Super dat je dit paard zelf al zover hebt gekregen!

Stralina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-13 07:41

Dankjewel :o