Wat is nu een echt goed inrijdzadel?
van het voorjaar ga ik mijn merrie beleren en er worden verschillende verhalen naar mijn hoofd toe geworpen.
de een verteld, ja een boomloos want dan hoef je niet steeds een nieuw zadel en die past meestal altijd wel!
de ander, een zadel met een gebroken boom, want als ze dan steigeren en achterover klappen dan breken ze hun rug niet.
de ander verteld dan weer, nee je moet een wintec of isabell werth of andere zadels met dat verwisselbare systeem nemen, want dan kan het zadel mee groeien!
waarop de ander antwoord, nee een opmaat gemaakt zadel is het beste want dan krijgen ze geen nare ervaring met een zadel die misschien niet helemaal goed past.
Oke dat is een heel rijtje. met alle meningen ben ik het deels wel een beetje eens.
maar daar heb ik natuurlijk niets aan.
een wintec of iets anders in die trant leek me wel ideaal maar de zadelmaker heeft me totaal op andere gedachten gebracht, omdat dat vaak 'slechte' zadels zijn en niet zo goed passen als het lijkt.
maar nu heb ik niet het geld om steeds een op maat gemaakt zadel te laten maken, ik bedoel ze gaat vast nog veel veranderen qua bouw en bespiering!
dus bokt brand los kom met tips en help mij en vele anderen
. Dat is echt het meest rare antwoord wat ik ooit gehoord heb.
. Of anders voor een springzadeltje wat je ergens op de kop kan tikken. 
.

.