Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
tamaramt schreef:mbt orenspel.. dat is per paard anders.
Mijn paard gaat juist draken of streken verzinnen als haar oren opzij of terug zijn en juist niet als haar oren naar voren zijn
tamaramt schreef:ze doet haar oren opzij of iets naar achteren voordat ze gaat schrikken, opzij springen of stuiteren...
Niet omdat ik iets vraag wat ze minder prettig vind.
Ook nog nooit eerder gehad bij een paard hoor mbt orenspel maar daarom gaf ik het hier aan dat elk paard anders is.
AronenLoutje schreef:Heb ook zo'n beestje staan, die nu overigens erg braaf is. Oplossing was om een aantal weken achter elkaar, dagelijks aan het werk te gaan met hem. Nu is deze wel 5 en die van jou 3 dus dan doe je dat iets makkelijker. Na die paar weken was het wel klaar met dat idiote gedoe en tot nu hebben we er geen problemen meer mee en kan hij ook makkelijk een dagje niet gereden worden (Was ook echt bokken/draaien e.d. uit het niets)
Krijgt je paard gedurende de dag wel genoeg tijd om dr ei kwijt te kunnen in t land/paddock? Kan ook al veel schelen.
Zou idd wel prof hulp inschakelen als je het zelf niet aandurft en medische redenen uitsluiten. Veel succes gewenst!
AronenLoutje schreef:Nou dat is fijn dat ze zo braaf is deze week! Heb je wel goede begeleiding?
Hoop voor je dat ze zo braaf blijft en het gewoon een fase was/is die bijna ten voorbij is.
Ik ga binnenkort wel les nemen, maar ik vind dat momenteel nog niet helemaal nodig omdat ze pas net onder het zadel is iloveDreamer schreef:AronenLoutje schreef:Nou dat is fijn dat ze zo braaf is deze week! Heb je wel goede begeleiding?
Hoop voor je dat ze zo braaf blijft en het gewoon een fase was/is die bijna ten voorbij is.
Mijn moeder is er altijd bijIk ga binnenkort wel les nemen, maar ik vind dat momenteel nog niet helemaal nodig omdat ze pas net onder het zadel is
Joolien schreef:Ik denk dat de oplossing is haar aan het werk te zetten. Niet gaan afwachten maar bezig houden zodat ze de kans niet krijgt om zo idioot te doen. Aan het been maken, op jou laten letten. Let ook op het orenspel, als de oren constant naar voren zijn zijn ze niet bij jou maar letten ze meer op de omgeving, laat haar dan meer op jou letten, vraag een oefening, praat tegen haar tot het orenspel opzij of terug is.
Soraya10 schreef:Joolien schreef:Ik denk dat de oplossing is haar aan het werk te zetten. Niet gaan afwachten maar bezig houden zodat ze de kans niet krijgt om zo idioot te doen. Aan het been maken, op jou laten letten. Let ook op het orenspel, als de oren constant naar voren zijn zijn ze niet bij jou maar letten ze meer op de omgeving, laat haar dan meer op jou letten, vraag een oefening, praat tegen haar tot het orenspel opzij of terug is.
Ik ga hier helemaal in mee! En kan je niet een slof of elastiek o.i.d gebruiken zodat ze haar hoofd niet meer omhoog kan gooien om te steigeren?
Soraya10 schreef:Joolien schreef:Ik denk dat de oplossing is haar aan het werk te zetten. Niet gaan afwachten maar bezig houden zodat ze de kans niet krijgt om zo idioot te doen. Aan het been maken, op jou laten letten. Let ook op het orenspel, als de oren constant naar voren zijn zijn ze niet bij jou maar letten ze meer op de omgeving, laat haar dan meer op jou letten, vraag een oefening, praat tegen haar tot het orenspel opzij of terug is.
Ik ga hier helemaal in mee! En kan je niet een slof of elastiek o.i.d gebruiken zodat ze haar hoofd niet meer omhoog kan gooien om te steigeren?
Ik zou nooit een slof er aan hangen om deze reden, alleen maar voorwaarts en gaan met die banaan. Enige wat contact kan bewaren kan een martingaaltje zijn met een borsttuig zodat je zadel niet wegschuift als het paard overeind komt.