Helaas heb ik inmiddels al 2 jaar last van een echt té holle rug, en heb het idee dat het alleen maar erger wordt. Vooral bij het paardrijden is dit het ergste. Ik heb zelf al veel manieren geprobeerd om het te minderen, maar gewoon niks werkt. Ik loop al voor zover ik me kan herinneren op steunzolen (zooltjes in je schoenen die je houding als het ware ''corrigeren'' omdat ik anders 'scheef' word) . Nu ben ik pas naar de podoloog (persoon die de steunzolen maakt en alles opmeet ect.) geweest, en dit probleem voorgelegd. Nieuwe steunzolen gekregen met een nieuwe methode wat op mijn zenuwen hoort te werken. Nou, je voelt hem al aankomen: Mijn lichaam pakt het niet op. Krijg je vervolgens te horen dat je ''er maar aan moet wennen'' .. Na een tijdje aanhouden toch een afspraak gemaakt, maar dat duurde helaas ook weer 3 weken. Oftewel: 3 weken met rugpijn gelopen. En na een behendigheidstraining van onze hond (springen, rennen, bukken ect.) kon ik helemaal niks meer. Nou, langleve de podoloog, kon gelukkig die week terecht, nieuwe zooltjes gekregen en voel er nu bijna niks meer van. Maar ik had afgelopen zondag een fotoshoot met een paardje, en heb zelf ook nog even een rondje gereden. Mijn zus heeft een paar foto's gemaakt, en toen ik ze ging terugkijken, ben ik mezelf echt kapot geschrokken.. Mijn zit is echt VRESELIJK nu, veel te holle rug, en lijkt echt alsof ik zo ''arrogant'' mogelijk zit. Vind het zelf echt ONTZETTEND jammer dat mijn zit zo achteruit is gegaan. Hebben jullie hier ook snel last van, moet ik oefeningen gaan doen, moet ik iets anders proberen, noem maar op, alle tips zijn welkom! Hier nog even snel een fotootje zodat jullie kunnen zien wat de schade is..

Klopt wel