http://www.wdr.de/tv/quarks/sendungsbeitraege/2013/0924/05_pferd_leistungssport.jsp?mobil
Wat vinden jullie?
Denk aan; is het nuttig, is het representatief, juiste opzet van onderzoek (voor zover zichtbaar is op beeld).
De kanttekening die ik zou maken bij dergelijk onderzoek is dat het paard hoogstwaarschijnlijk niet gewend is om in deze positie getraind te worden, en mogelijk daarom een negatief effect laat zien bij de meting van spierspanning. Aan de andere kant, alle paarden moeten dan door zo'n fase heen, is dat wel eerlijk?
Steeds als ik dit soort beelden weer zie blijf ik het erg ongemakkelijk vinden. Ik kan er niet aan wennen en weiger er ook aan te wennen (gevoelskwestie?).
Ook ben ik nog steeds niet overtuigd dat het een positieve bijdrage levert aan de training.
Ik zit overigens niet te wachten op reacties als; weeeeeer een rollkurtopic
Klik dan gewoon weg, niemand verplicht je om een reactie neer te zetten!Persoonlijk vind ik het belangrijk en interessant dat dit soort onderzoeken gedaan worden en denk dat we het niet weg moeten wuiven omdat we nu eenmaal aan het beeld gewend zijn of vanwege de 'successen' die ermee geboekt zijn.
mocht het daardoor zijn dat ik niet snap waarom Sjef erbij gehaald wordt
en in dat opzicht geeft het omzetten van de proefopstelling mogelijk geen verschil in resultaat.