enjoy 4 jaar b niveau klaar?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lovelyamanda

enjoy 4 jaar b niveau klaar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-13 10:31

enjoy is inmiddels 4 jaar heb hem zelf zadelmak gemaakt en doorgereden.dit is mijn eerste eigen paard. Vroeg me af of iemand nog tips heeft die ik kan toepassen op het paard of mezelf :) en ben benieuwd hoe iedereen vind hoe we het doen . Binne kort als goed is november gaan we ons eerste b wedstrijdje starten.

[video]'Enjoy september 2013' bekijken op YouTube - https://www.youtube.com/watch?v=kFO_0IG ... ayer/video]

Als het niet lukt met het filmpje kun je fgruijters in tikken op youtube en dan filmpje enjoy september

Anoniem

Re: enjoy 4 jaar b niveau klaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 10:41

Fijn paard heb je daar! Ik zie wel iets aan zn achterbenen in draf maar kan mn vinger er niet precies opleggen. Verder denk ik dat jullie wel b klaar zijn. Ziet er netjes en beheerst uit. :j

Suusenmalvin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 10:45

nice! Mooie combinatie zijn jullie. Hij loopt mooi licht aan de hulpen. Volgens mij zijn jullie B klaar :D Veel succes

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 10:48

Ik vind jou erg met de voorkant bezig. Hij loopt nu steeds net achter de loodlijn. Daarnaast zou hij wat actiever mogen lopen in stap en draf.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 10:59

Allereerst wil ik zeggen dat het mij een ontzettend leuk dier lijkt :) Het beeld ziet er rustig en beheerst uit. Van mij zou het wel net wat actiever mogen... Verder viel het mij ook op dat ie achter de loodlijn loopt. Hij mag net zijn neusje er iets meer uit hebben. Verder viel het mij een paar keer op dat het lijkt alsof hij zijn hoofd scheef houd. Helaas is mijn pc niet zo meewerkend met filmpjes en was ik al blij dat ik em kon kijken :o Het kan gezichtsbedrog zijn vanwege zijn bles, maar het is misschien wel een aandachtspuntje...

Heel veel succes met je B-debuut en geniet vooral van je leuke paard *D

Voque48

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 11:04

Het filmpje ziet er netjes uit. Ik denk zeker dat jullie klaar zijn voor de B. Wel ben ik het eens met de mensen die voor mij gepost hebben en aangeven dat het paard wat actiever mag.

lovelyamanda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-13 11:10

Alle aandachtpunten en tips zijn welkom alvast bedankt voor de reacties ga er zeker wat mee doen :)

PinkyPie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 12:37

TS, een ontspannen en rustig filmpje. Ik ga met de voorgangers mee idd, je paard heeft wat weinig impuls. Doordat hij wel heel lekker ontspannen "sjokt" (goed bedoeld :D ) kan zijn aanleuning daar ook blijven. Zorg dat hij voorwaarts denkt. Rij m op je been en zit, niet teveel aan de voorkant zitten. Been is nageven. Paard oogt inderdaad wat scheef, wat je vooral ziet in de volte rechtsom. Maak m recht door binnen hoefslag te galopperen en goed aan je buitenteugel te houden.
Goede oefeningen zijn wijken voor je been en op de volte om je binnenbeen laten buigen. Daardoor treedt ie beter onder en krijgt hij meer activiteit in zijn achterbeen. Waardoor hij fijn nageeflijk blijft. Probeer m niet te diep te rijden (achter de LL) want dat willen ze niet zien in de B. En tenslotte nog: let op je pianohanden :P Je hebt een mooie rustige zit, met je been nog iets verder naar achter wordt het helemaal netjes.
Ik vind jullie wel een hele leuke combi, veel succes in de B !

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 22:16

ik ga mee met mijn voorgangers,

Al vind ik hem achter totaal niet rat lopen.. wat het is kan ikje niet zo zeggen..

maar B klaar!

Fransje_70

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 22:25

Wat een mooi paard!
Persoonlijk zou ik m eerst veel sterker maken in de achterhand door voorwaarts neerwaarts te gaan trainen zodat hij van achteren gaat dragen. Hij is nu veels te slap van achteren en van voren heb je m in de krul en achter de loodlijn. Hij leert zo helemaal niet zijn rug te gebruiken maar hij loopt in een houdinkje. Daardoor is hij taktmatig niet sterk. En dat is te zien.

Maar goed, veel van de posters hierboven vinden het allemaal mooi en prachtig, het paard moet alleen wat actiever volgens velen dus blijkbaar wordt dit voor 'goed' aangezien. Ik zeg niet persé actiever maar sterker maken. Paard is groot en slungelig. Nog lekker wintertje doorrijden in het bos voor spierontwikkeling. Waarom toch altijd zsm naar die B? Als je je paard gezond traint en de tijd geeft heb je nog jáááren voor de boeg samen.
Maar de meeste mensen op bokt vinden waarschijnlijk iets anders......

lovelyamanda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-13 22:32

Zoals ik al zei alle tips zijn welkom niet iedereen vind het zelfde dat vind ik het mooie aan dit topic :) en hij is nog idd slapjes achter en dan isie ook nog super flexibel fijn voor later maar nu wat lastiger en geloof me heb tijd genoeg geef hem een speciale training zodat ie tijd krijgt om te herstellen en niet overbelast wordt maar zie het kwaad niet in een b proef?

Fransje_70

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 22:41

Nee een B proef is ook niet heel erg verkeerd, maar leer je paard eerst nagefelijk lopen vanuit zijn eigen lijf. Als jij nu een B proef gaat rijden trek je m naar beneden voor een nagefelijk beeld zodat je punten kan scoren, maar je paard is nu helemaal nog niet nagefelijk, omdat ie daar niet sterk genoeg voor is.
Ik vind dat het paard vóór moet gaan ipv de ruiter met die puntjes scoren met een wedstrijd. Ik bedoel het niet gemeen naar jou toe maar meer in het algemeen, alles moet maar snel snel en die kop naar beneden trekken zodat t plaatje leuk is, maar écht wezenlijk goed trainen en weten wanneer je paard écht nagefelijk is, dat is nog een heel ander verhaal. Je hebt vast het beste met je paard voor net zoals zoveel anderen hier op Bokt, maar ik zie gewoon een slap jong slungel paard op een filmpje wat prachtig uit kan groeien als hem genoeg tijd wordt gegeven om sterk te worden, maar nu al met zijn hoofd veel te laag op de borst wordt getrokken voor t wedstrijdplaatje. Dat gaat me gewoon aan het hart. Maar ja, niks aan te doen.

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 22:43

Leuk dier en je bent lekker bezig. Inderdaad nog wat sterker laten worden achter met veel overgangen etc, maar zeker klaar om voor de ervaring wat b proefjes te gaan rijden. Veel succes!

lovelyamanda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-13 22:53

Nou iniedergeval bedankt voor de tips;) wil nog eventjes klein dingetje toevoegen paard word niet naar beneden getrokken als er iemand los in zun hand is soms te los zelfs ben ik t wel paard is lekkr licht in de hand fijn op te pakken je reacties komen inderdaad beetje hard over net of ik mun paard der doorheen trek enzo maar zal het possitief proberen te zien en respecteer jou mening anders moest ik t filmpje maar niet erop zette wanne :D

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 00:34

Ik vind het een leuk dier. In de B zal je best je puntjes bij elkaar sprokkelen, maar persoonlijk zou ik zo niet op concours gaan. Rij hem eens wat pittiger! Ik heb 5 minuten naar je filmpje gekeken en ik zie een paard dat weliswaar braaf z'n rondje hobbelt, maar daar is het ook wel mee gezegd. Ik zou hem actiever willen zien vanuit z'n achterhand en in een correct tempo, dit is géén arbeidsdraf. Rij hem van achter naar je hand toe. Neusje er wat uit en je zal zien dat je aanleuning krijgt in plaats van dit "krulletje".
Het pasje wijken wat je in het filmpje laat zien heeft vrij weinig zin als de achterkant niet mee doet.
Ook in galop moet hij veeeeeel actiever, hij springt erg vlak.
Als ik het zo terug lees klinkt het misschien rotter dan ik bedoel, sorry...
Ik denk dat je de sterren van de hemel kan rijden als je je paard scherper en actief gaat rondsturen. Zoals je nu rijdt zal je af en toe een puntje pakken en in een hogere klasse blijven hangen, wanneer je serieus aan het werk gaat, zal je er doorheen vliegen. Veel leuker, toch? :j

chikohaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 00:51

Share schreef:
Fijn paard heb je daar! Ik zie wel iets aan zn achterbenen in draf maar kan mn vinger er niet precies opleggen. Verder denk ik dat jullie wel b klaar zijn. Ziet er netjes en beheerst uit. :j

Hij heeft een te laag arbeidstempo, daardoor wordt ie wat stamperig in het achterbeen. Ik gok dat dat is wat jij ziet.

Ts, B kom je heus wel door, maar hij loopt te diep en te traag. Probeer meer in de vooruit te gaan rijden en veel meer naar de hand toe zodat het neusje eruit komt en hij niet meer zo op de kop loopt.

Succes!

lovelyamanda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-13 06:49

Gistere meteen de tips geprobeerd het tempo opgevoerd en veel tempo wisselingen gemaakt neusje er wat meer uit ging opzich aardig werd wel heter haha maar toch nog wel van mij gelukkig. Saskiaka vind je uitleg en mening niet rot hier doe k het voor wil ook leren en groeien samen met mn paard +:)+ dankje allemaal.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 07:21

Leuk paard, zeker B waardig!

Persoonlijk zou ik wel op wedstrijd gaan, gewoon voor de ervaring en niet voor de punten.

Ook ik vind de impuls en activiteit wat te laag, nog niet eens het tempo. Dat is eigenlijk best goed. Ik vind hem door het te weinig aan kracht nog wat op de voorhand. Hij mag meer horizontaal gaan lopen. Dan scoor je zeker op B wedstrijden.

Dat hij wat heter word is juist goed en de bedoeling. Dan is het aan jou de kunst om de spanning af te laten vloeien maar de activiteit vast te houden. Dán heb je ook impuls.

Navanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 07:48

Buiten dat het er redelijk stabiel uit ziet.... Loopt hij wat mij betreft ook niet rad. Hij loopt met zijn achterbenen ergens omheen, dus ik zou daar wel even naar laten kijken. Wellicht lost dat het impuls probleem op. Hals er iets meer uitrijden, zeker omdat hij dus wat voorzichtig op de aanleuning is, en achter de teugel gaat lopen. Al zou dat ook weer verband kunnen hebben met de lendenen waar hij vast zou kunnen zitten.
Kortom, ik zou hem na laten kijken, en dan eens kijken hoe hij het dan doet, en dan kan je makkelijk starten.

Succes :)

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 07:50

Het paard loopt imo wel rad, maar mist gewoon wat kracht...

Dat gezever over niet rad lopende paarden, nieuwste bokt trent... (algemeen bedoeld)

lovelyamanda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-13 08:02

Wat is rad haha? :+

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 09:54

Hij is zeker wel rad, maar rechtsom lijkt het soms net alsof hij niet regelmatig loopt.

(rad = regelmatig)

Doordat je hem eigenlijk iets te veel bij je houd, kan hij zijn pas niet afmaken en valt hij op de voorhand. Hij maakt dan een soort van knikje met z'n hoofd, waardoor het hier en daar lijkt alsof hij niet rad is.

Lekker voorwaarts gaan rijden! Ik vind je vriendelijk rijden en je hebt het al best fijn voorelkaar!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 10:09

Mooie combi, en ik vind gaan starten als training niet te vroeg.
Ik zou 'm qua training wel wat actiever/voorwaartser gaan rijden. Ook lekker mee naar buiten nemen als je die mogelijkheid hebt, lekker lange rechte stukken rijden.

marijkiiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 11:49

Waarschijnlijk kun je hier wel een winstpuntje mee halen. Maar hij mag wel wat voorwaartser en minder diep lopen.
Jullie zijn wel een leuke combi verder :)

Jaimylover13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 14:25

erg netjes hoor :) erg rustig en ontspannen beeld.
waarschijnlijk heeft het allemaal wat met elkaar te maken.
ik vind hem ook achter wat traag ogen en daardoor lijkt het wat onstabiel.
doordat ie niet voorwaarts is komt ie te diep.
zodra je van achter naar voren gaat rijden komt dat neusje vanzelf wat omhoog :)
en zet hij zijn achterhand er onder worden die achterbenen vanzelf sterker.

ik las al dat je daar wat mee bezig geweest, ga zo door !
en veel plezier in de B ;)