Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
mingming schreef:Sonja schreef:En het dier heeft maar 3 weken niets gedaan?
Hoe was de conditie daarvoor dan?
Oh, ik ging er bij mijn reactie van uit dat de conditie goed was...
Hoe lang longeer je met haar? en wat doe je dan? veel galop of juist veel stap, draf?
Sonja schreef:En het dier heeft maar 3 weken niets gedaan?
Hoe was de conditie daarvoor dan?
kleinvosje schreef:Hoe oud is nog jong, hoeveel moet ze doen, wat krijgt ze te eten? Allemaal factoren die invloed hebben op conditie.
valerie2012 schreef:Sonja schreef:Een goede conditie boet niet zo veel in met drie weken vakantie. Dan pak je na de vakantie een paar keer rustig op en binnen twee weken rijd je verder waar je het voor de vakantie achterliet.
dank je Maar de conditie is erg minder dan hier voor was.
Sjolvir schreef:2010 geboorte jaar? Of is dat een ander paard?
Wel vreemd hoor, in 3 wkn merk ik echt niets aan de conditie van mijn paarden, daar kan je als je zou willen gewoon alles weer mee doen.
Het is dat ik dan vind dat ze er even rustig in moeten komen.
Nou staan die van mij wel gewoon op de wei (rennen daar overigens zelden tot nooit, houden vooral van eten),
maar ik neem aan dat die van jou ook niet 3 wkn in een stal is weggestopt.
kleinvosje schreef:Hoe lang is het geleden dat ze bloedwormen had dan? Wat hebben jullie daaraan gedaan?
3,5 is nog erg jong, dan is het werk wat jullie doen meer dan genoeg. Ik zou ook niet meer gaan doen, eerder minder. Blijkbaar heeft ze toch meer moeite met het werk dan jullie denken.
valerie2012 schreef:Sonja schreef:Een goede conditie boet niet zo veel in met drie weken vakantie. Dan pak je na de vakantie een paar keer rustig op en binnen twee weken rijd je verder waar je het voor de vakantie achterliet.
dank je Maar de conditie is erg minder dan hier voor was.
kleinvosje schreef:Je bent nu een week thuis, dat betekent dat ze die bloedwormen ongeveer 4 weken geleden nog had? Dan moet ze nog een keer ontwormd worden om alle resten weg te krijgen. Bloedwormen hebben meer invloed dan je denkt.
Ik zeg verder helemaal niet dat je liegt over wat je met haar doet, ik zeg alleen dat ze nog jong is en mogelijk het werk nog niet helemaal aan kan. Dan is het geen conditieprobleem maar een kwestie van moe in haar hoofd.
kleinvosje schreef:Sorry hoor, jij stelt hier een vraag, wij geven onze gedachten daarover. Jij gaat overal tegenin. Waarom dan een vraag stellen?
Sonja schreef:Ho wacht ff ik had de wormbesmetting niet gezien. Dat kan wel degelijk de oorzaak van conditieverlies zijn.
Verder vind ik 3x per week een werkje van een half uur genoeg voor een driejarige.
Vraag je niet gewoon te veel?